آفتاب
یک دیپلمات کانادایی خواستار شد؛

تغییر سیاست دولت کانادا در قبال ایران

تغییر سیاست دولت کانادا در قبال ایران

یک دیپلمات کهنه کار کانادایی با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 از دولت کانادا خواست تا هر چه سریعتر سیاست های خود را در قبال ایران تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، جان موندی سفیر سابق کانادا در تهران با انتشار مطلبی در دیلی میل کانادا با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 خواستار کنار گذاشتن سیاست های غلط دولت این کشورش در قبال تهران شد.

وی با اشاره به سیاست های عجیب و غریب کشورش در قبال ایران از دولت این کشور خواست تا قبل از اینکه کانادا از دیگر کشورهای جهان عقب بیافتد ،سیاست های خود در قبال ایران را مورد تجدید نظر قرار دهد.

جان موندی  این توافقنامه را بیانگر موفقیت سیاست باراک اوباما در قبال ایران خوانده و همچنین آن را  نشانه کنار گذاشتن سیاست تغییر نظام از سوی آمریکا در ایران می داند.

سفیر سابق کانادا  همچنین توافقنامه اخیر را موفقیتی برای ایران و دولت آقای حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دانسته و از دولت کانادا خواسته است تا برای نهایی شدن این توافقنامه در این راستا کمک هایی بکند.

وی در ادامه مطلب می نویسد، اما کانادا چه کمکی می تواند بکند؟ و در پاسخ به این سوال و سیاست های غلط دولتمردان این کشور که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده اند می نویسد: کانادا به خاطر عدم حضورش در ایران هیچ کاری نمی تواند بکند.

در ادامه مطلب نویسنده می نویسد نمی دانم چرا دولت ما این اشتباهات را کرد زیرا مواضع ما در قبال برنامه هسته ای ایران شبیه مواضع کشورهای گروه 1+5 بود.

این رسانه با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس هم مثل کانادا حضور دیپلماتیکی در ایران نداشتند اما برای برقراری رابطه با ایران راه هایی پیدا کردند، به دولتمردان کانادایی توصیه می کند راهی برای برقراری رابطه با ایران بیابند.

 

کد N2497

وبگردی