آفتاب

اسماعیل کوثری: ایران در سوریه کمتر از 20 نفر نیرو دارد

اسماعیل کوثری: ایران در سوریه کمتر از 20 نفر نیرو دارد

فارس نوشت:

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه تجربه و راه مقاومت را به سوری‌ها آموختیم گفت: جمهوری اسلامی در سوریه کمتر از 20 نفر نیرو دارد.

 محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در جمع بسیجیان و رزمندگان ناحیه کمیل تهران در حسینیه ثارالله(ع) اظهار داشت: افتخارمان در این است که راه شهدا را ادامه دهیم و 200 هزار شهید نثار انقلاب کردیم تا فرهنگ بسیجی و اسلام ناب محمدی را ترویج کنیم.

وی همچنین به تشکیل ارتش 20 میلیونی توسط امام راحل (ره) اشاره و تصریح کرد: فرهنگ ارتش 20 میلیونی بسیج مستضعفین موردی بود که هیچ کس فکر نمی‌کرد محقق شود و این دستور زمانی صادر شد که جنگ هنوز شروع نشده بود و تجاوزی صورت نگرفته بود.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: حضرت امام ده ماه قبل‌تر از تجاوز بیگانگان و تحمیل جنگ پیش‌بینی تشکیل ارتش بیست میلیونی بسیج مستضعفین را صادر کرده بود که این خود باعث شگفتی سیاست‌مداران داخلی و دنیا شد.

کوثری خاطرنشان کرد: کشور چین با داشتن جمعیت یک میلیاردی دارای ارتشی هفت میلیونی بود. اما امام راحل فرمان تشکیل بسیج ارتش بیست میلیونی بسیج مستضعفین را صادر کرد و این به معنای این بود که این بسیج همه آحاد مردم را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امام راحل دارای یک تفکر عمیق بود و به عمق موضوعات نگاه می‌کرد، گفت:‌ امام ارتش بیست میلیونی را برای حفظ و حراست از مردم و جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی می‌دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه برای یک بسیجی مسافت یک یا چند کیلومتری معنایی ندارد، اظهار کرد: یک بسیجی همچون یاران امام حسین(ع) در بزنگاه‌ها خود را به مقصد می‌رساند و ما دیدیم که در شب عاشورا کسانی که باقی مانده بودند از جاهای دور خود را رساندند.

کوثری اضافه کرد: فرهنگ بسیجی امروز به جهانیان نیز منتقل شده و امروز نیز در سوریه و لبنان پایه‌گذاری شده است.

وی یادآور شد: زمانی که تیپ محمد رسول‌الله(ص) برای مقابله کردن با رژیم صهیونیستی که در جنوب لبنان (بیروت) تجاوز کرده بود کشورهای عربی بنا داشتند که برای مقابله با رژیم صهیونیستی به بیروت نیرو بفرستند و ما نیز با آنان همراه شدیم اما کشورهای عربی زیر قول‌شان زدند و فقط جمهوری اسلامی بود که برای دفاع در صحنه ماند. بنابراین این موضوع سبب شد که فرهنگ بسیجی، ایثار و فداکاری در لبنان و سوریه پایه‌‌‌گذاری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خیال می‌کنند که ما در سوریه نیرو داریم اما این در حالی است که تعداد نیروهای ما شاید از 20 نفر هم کمتر باشد. در حالی که ما تجربه و راه مقاومت را به آنان ارائه کردیم.

کوثری اظهار کرد: ما امروز از بسیج 20 میلیونی گذشتیم و امروز باید به فکر بسیج جهان اسلام باشیم که این زیاد دور نیست.

وی با بیان اینکه امروز بسیج نه تنها در حزب‌الله لبنان بلکه در سوریه نیز تشکیل شده است، گفت:‌ موفقیت‌های امروز سوریه شاید به ظاهر موفقیت ارتش سوریه باشد بلکه در واقع حمایت‌های بسیج سوریه است. چرا که از زمانی که بسیج سوریه به میدان آمد توان ارتش دو برابر شد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: عربستان 18 میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده است و همه اینها برای از بین بردن حلقه واسط مقاومت بوده است.

کوثری به جلسه خود با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در لبنان اشاره و تصریح کرد‌: سیدحسن نصرالله می‌گفت که تازه هشت الی نه ماه از قضیه سوریه گذشته بود که در تهران به محضر مقام معظم رهبری رفتیم و گزارش دادیم که قضیه سوریه و کار بشار اسد تمام است.

«سیدحسن نصرالله می‌گفت رهبری در ابتدا به گزارش‌های ما گوش دادند و در پایان فرمودند: شما بروید کار خود را به خوبی انجام دهید چراکه هم سوریه می‌ماند و هم بشار اسد».

وی به بازدید نمایندگان مجلس طی هفته‌های گذشته از فردو و نطنز اشاره و اظهار کرد: ما امروز به معنای واقعی یک کشور هسته‌ای شده‌‌ایم که این امر سببی جز تفکر بسیجی نمی‌تواند باشد.

وی به درخواست ایران برای سوخت 20 درصدی امیرآباد اشاره و اظهار کرد: زمانی که به آژانس نامه نوشتیم که برای مصارف دارویی نیاز به سوخت 20 درصدی برای تأسیسات امیرآباد داریم آژانس نامه‌ای نوشت که آمریکا این سوخت را بدهید. اما آنان این موضوع را به چاله سیاسی انداختند و این سوخت را تأمین نکردند بنابراین ما فرصت دو ماهه دادیم که این سوخت را تأمین کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تأکید کرد: بسیجی همیشه باید در وسط میدان باشد علیرغم اینکه برخی‌‌ها حرف‌ها و حدیث‌های ناشایستی را مطرح می‌کنند.

/27212

کد N2462

وبگردی