آفتاب

آمریکا منطقه پرواز ممنوع چین را به چالش کشاند

آمریکا منطقه پرواز ممنوع چین را به چالش کشاند

2 فروند بمب افکن بی 52 آمریکا با پرواز بر فراز منطقه مورد مناقشه چین و ژاپن در دریای چین شرقی محدوده پرواز ممنوع چین را به چالش کشاند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، دو فروند بمب افکن بی 52 آمریکا امروز با پرواز از پایگاه آندرسون در گوام بعد از طی 1500 کیلومتر وارد حریم پرواز ممنوع اعلام شده از سوی چین بر فراز جزایر سنکاکو شدند.

این رسانه آمریکایی با اعلام این خبر نوشت نقض مقررات تعیین شده توسط چین از سوی آمریکا با هدف مقابله با تلاش چین برای گسترش نفوذ خود در منطقه انجام شده است.

شایان ذکر است هفته گذشته چین در پی تشدید اختلافات با ژاپن بر سر مالکیت جزایر مذکور در دریای شرقی چین اقدام به ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز این منطقه کرد و اعلام کرد علیه هواپیماهایی که بدون اطلاع چین بر فراز این منطقه پرواز کنند   اقدام نظامی خواهد کرد.

وزارت دفاع چین در واکنش به این اقدام آمریکا امروز اعلام داشت هواپیماهای آمریکایی را رهگیری کرده است، در حالی است که مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده اند این پرواز بدون هیچ مشکلی و هیچ تلاشی از سوی چین برای برقراری ارتباط با بمب افکن های آمریکایی صورت گرفته است.

این اقدام آمریکا در چارچوب دادن اطمینان به متحدان این کشور مانند ژاپن وکره جنوبی صورت گرفته است. 

کد N2421

وبگردی