آفتاب
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

نباید از بسیج استفاده ابزاری و سیاسی كرد

نباید از بسیج استفاده ابزاری و سیاسی كرد

بسیج در انحصار هیچ گروه و حزبی نیست و متعلق به همه مردم است/ یهودیان بازیچه مطامع استعماری شده‌اند/ منطقی نیست برای دفاع از مظلومیت فلسطین، ظلم دیكتاتوری چون هیتلر را توجیه كنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: بسیج در انحصار هیچ گروه و حزبی نیست و متعلق به همه مردم است و نباید از این شجره طیبه استفاده ابزاری و سیاسی كرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار شركت‌كنندگان در نشست هم‌اندیشی علمی پژوهشی روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، با تبریك هفته بسیج به همه مردم، مخصوصاً بسیجیان 8 سال دفاع مقدس گفت: بسیج دریایی از انسان‌های سالم، آماده به خدمت و صادق است و باید همچنان كه خلق شد، در جامعه عزیز بماند.

ایشان افزود: بسیج در انحصار هیچ گروه و حزبی نیست و متعلق به همه مردم است و نباید از این شجره طیبه استفاده ابزاری و سیاسی كرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشكر از برگزاری هم‌اندیشی علمی پژوهشی روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین و اشاره به حقانیت دفاع از آرمان فلسطین، گفت: مردم این سرزمین مظلوم‌ترین مردم روی زمین هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جامعه ملل سابق و سازمان ملل فعلی را ابزار قانونی كردن ظلم به مردم فلسطین دانست و گفت: اگرچه یك بار نماینده سازمان ملل در راه عدالت و برای دفاع از مردم فلسطین توسط جوخه‌های ترور صهیونیستی كشته شد، اما قیّم كردن انگلیس، آغازگر یك جنایت تاریخی بود كه هنوز هم در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح چگونگی آشنایی با كتاب «القضیه الفلسطینه» و ترجمه آن، در دوره غربت و فقدان منابع دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت: وقتی امام راحل این كتاب را مطالعه فرمودند، علمای بلاد و بزرگان حوزه را قانع كردند كه مسئله فلسطین هم از موضوعات مبارزه باشد.

ایشان افزود: دكتر محمد مصدق نیز كه در سال 1343 در احمدآباد مستوفی محبوس بود، با مطالعه «سرگذشت فلسطین» گفت كه از آن نهایت استفاده را كردم و حیف است كه این كتاب در گوشه‌ای، بلامطالعه بماند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای بیان موضوعات كتاب، به جنایت اسرائیلی‌ها در دیریاسین اشاره كرد و گفت: پس از كشتار جمعی مردان مسلمان، زنان را وقیحانه به اسارت بردند تا مسلمانان مرعوب و مجبور به ترك سرزمین‌های اجدادی خویش شوند.

ایشان تاریخ تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی را خواندنی و عبرت‌آموز خواند و گفت: استعمارگران غرب برای اینكه خیال خود را از بابت یهودیان راحت كنند، آتش این فتنه را در دامان مسلمانان انداخته‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسرائیل را پایگاه چندمنظوره كشورهای استعمارگر در حساس‌ترین منطقه جهان دانست و گفت: یهودیان بازیچه مطامع استعماری شده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرهیز از افراط و تفریط در دفاع از آرمان‌های مردم فلسطین را یك هوشیاری سیاسی خواند و گفت: منطقی نیست برای دفاع از مظلومیت فلسطین، ظلم دیكتاتوری چون هیتلر را توجیه كنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خویش با استناد به آیات قرآن كریم، همكاری مسلمانان با پیروان ادیان مختلف را دستور اسلام خواند و گفت: مسلمانان با پیروان هیچ دینی دشمنی ندارند. این صهیونیسم است كه مسئول ظلم‌ها و زورگویی‌های وسیع به مردم فلسطین شده است.

ایشان با بیان خاطرات خود از دیدار با آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموك كه سالها قبل از انقلاب اتفاق افتاد، تلاش برای آشنایی مردم جهان با مظلومیت فلسطین را ارزشمند دانست و گفت: كارهای تحقیقاتی برای آرمان‌های فلسطینی از ضرورت‌های دانشگاهیان و حوزویان است.

ایشان غول تبلیغاتی صهیونیست‌ها را بسیار پرهیاهو دانست و گفت: شاهدیم كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اعراب مسلمان دشمن درجه یك خود را فراموش كرده‌اند.

در آغاز این دیدار، آقایان دكتر ذاكریان، دكتر حمید احمدی، آقای مقدم، دكتر نبوی، هادی نصیری و سركار خانم دكتر سیاه‌رستمی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های هم‌اندیشی علمی پژوهشی روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، به بیان دیدگاه خویش در خصوص مسائل فلسطین و طرح سؤالاتی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند.

کد N2014

وبگردی