آفتاب
ظریف در پاسخ به ایلنا:

با کمک همه کشورها آتش جنگ در سوریه خاموش می‌شود

با کمک همه کشورها آتش جنگ در سوریه خاموش می‌شود

ما تلاش داریم و صحبت کردیم تا هرگونه کمک رسانی انسانی که بتوانیم انجام دهیم. البته تفاوت هایی میان ایران و ترکیه درباره سوریه وجود دارد که امیدواریم با کاهش این تفاوت ها، با کمک همه آتش جنگ در سوریه خاموش شود و به سمت راه حل سیاسی برویم.

محمدجواد ظریف پس از نشست خبری خود با داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره سفر هفته آینده خود به عمان و کویت توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر امور خارجه گفت: هفته آینده به منظور برگزاری کمیسیون مشترک سفری به کویت خواهم داشت و با مقامات کویتی دیدار داریم و سفر به عمان نیز به همین ترتیب است.

ظریف ادامه داد: همانطور که قبلا اعلام کرده ام به روابط با کشورهای منطقه به عنوان یک اولویت مهم سیاسی نگاه می کنیم و لذا این سفرها در اولین فرصتی که بنده پیدا کرده‌ام انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه در خصوص سفر خود به عراق گفت: البته بنده قبلا نیز یک سفر به عراق داشته‌ام که اولین سفرم بود. و این دومین سفر منطقه ای است که نشان دهنده اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دوست و برادر است و امیدواریم این روابط روز به روز بهتر شده و سوء تفاهمات موجود نیز برطرف شود.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا به عربستان نیز سفری خواهید داشت اظهار داشت: به عربستان هم سفر خواهم کرد اما زمان دقیق آن معلوم نشده است.

وی درباره سفر نوری مالکی به ایران نیز گفت: ما روابط بسیار خوبی با عراق داریم و سفر نوری مالکی در ادامه گفتگوهای سیاسی پیشین است و امیدواریم در سفر با ایشان همکاری های بیشتری داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال ایلنا در رابطه با نقاط اختلاف ایران و ترکیه در موضوع سوریه، اظهار داشت: ما تلاش داریم و صحبت کردیم تا هرگونه کمک رسانی انسانی که بتوانیم انجام دهیم. البته تفاوت هایی میان ایران و ترکیه درباره سوریه وجود دارد که امیدواریم با کاهش این تفاوت ها، با کمک همه آتش جنگ در سوریه خاموش شود و به سمت راه حل سیاسی برویم.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه و ایران در مورد سوریه به موضع مشترکی رسیده اند بیان کرد: ما در بسیاری از موارد دارای موضع مشترکی هستیم اما تفاوت هایی درنگاه هایمان نیز وجود دارد که امیدواریم این تفاوت ها را برای رسیدن به صلح کنار بگذاریم.

کد N2008

وبگردی