آفتاب
صالحی در دانشگاه امیرکبیر:

امیدواریم این شش ماه مانند آن شش ماه نشود! / بسیاری از پیشرفت های هسته ای ما شگفت زده شده اند

امیدواریم این شش ماه مانند آن شش ماه نشود! / بسیاری از پیشرفت های هسته ای ما شگفت زده شده اند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان این که زمانی بحث بر سر این بود که فقط چند سانتریفیوژ داشته باشیم گفت: آن زمان پروتکل الحاقی را اجرایی کردیم که قرار بود شش ماه طول بکشد اما دو سال و نیم طول کشید البته امیدواریم این شش ماه مانند آن شش ماه نباشد و دو سال و نیم به طول نینجامد.

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در اولین کنفرانس ملی شتابده دهنده عصر امروز چهارشنبه در دانشگاه امیرکبیر با بیان این که عزت و سربلندی و رفاه مدیون امام و ملت بزرگ ایران است گفت: انقلاب را به ثمر رساندیم و اکنون میوه آن را می چینیم. برای این پیشرفت ها خدا را شکر می گوییم.

وی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که لطف خود را در حق ملت تمام کرد و مقدمات انقلاب را فراهم کرد. امتی به پا خواست و امروز یک ملت سرافراز و افتخار آفرین هستیم.

صالحی با اشاره به این که مسائل و نواقصی هست ولی نابرده رنج گنج میسر نمی شود اظهار داشت: ملت این رنج ها را کشیده که به اینجا رسیده ایم. بنده در جریان فعالیت های علمی کشورهای اسلامی هستم. جایگاه ایران در 57 کشور اسلامی قابل مقایسه نیست. یکی از کشورهایی که می تواند با ما تا حدودی رقابت کند ترکیه و بعد از آن مالزی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که حکمرانی درست اساس توسعه است و توسعه نیاز به یک بستر برای شکوفایی دارد گفت: در بستر توسعه باید حکمرانی درست حاکم باشد. حکمرانی که درست نباشد رو به توسعه نخواهیم رفت.

وی با اشاره به کشور مصر و تاکید بر این که مصر به لحاظ جمعیتی به اندازه ماست و موقعیت ژئوپلتیک مهمی دارد گفت: مصر تمدن دیرینه ای دارد و درآمد خوبی دارند اما می بینیم حکمرانی در 34 سال مصر علی رغم این که دستشان در دست آمریکایی ها بود و با اسرائیل مشکلی نداشت اما اکنون از جهات علمی، اقتصادی و سیاسی در وضعیت تاسف باری هستند.

وی تاکید کرد برای رسیدن به توسعه قطعا نیازمند حکمرانی درست هستیم.

وی با بیان این که تاکنون فشارهای بسیاری را تحمل کرده ایم و برای پیشرفت کشورمان خیلی از عزیزانمان را از دست داده ایم گفت: ما از سال 2002 تا امروز قریب به 11 سال تحت فشار فراوان با عنوان بحث فعالیت های هسته ای ایران بودیم خیلی ها فشار آوردند ببینید از کجا به کجا رسیده ایم.

وی ادامه داد: زمانی که اقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، بحث مذاکره با سه کشور بود و این آمادگی بود که فقط چند سانتریفیوژ داشته باشیم و پروتکل الحاقی را اجرایی کردیم که قرار بود شش ماه طول بکشد که دو سال و نیم به طول انجامید البته امیدواریم این شش ماه مانند آن شش ماه دو سال و نیم طول نکشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان این که بسیاری از پیشرفت های هسته ای ما شگفت زده شده اند گفت: ما وارد یک عرصه جدید شده ایم. انقلاب اسلامی ایران وارد فاز جدیدی شده و امیدواریم این پیشرفت ها سکوی پرتاب ما باشد.

وی در پایان اظهار داشت: آینده کشور روشن و تابناک است. خوش به حال جوانانی که این آینده را خواهند دید و دستی در تحقق این آینده خواهند داشت.

کد N1958

وبگردی