آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

ما در مذاکرات ژنو توانستیم از حق مسلم خود دفاع کنیم

ما در مذاکرات ژنو توانستیم از حق مسلم خود دفاع کنیم

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ما در مذاکرات ژنو توانستیم از حق مسلم خود دفاع کنیم، گفت: باید به مسئولان دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای بگوییم " شکرالله مساعیکم".

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی، صبح چهارشنبه در پایان درس خارج فقه خود با اشاره به توافق ‌نامه گروه 1+5 با ایران، اظهار داشت: استفاده از انرژی هسته‌ای شرعا و عقلا حق مسلم ماست و خداوند متعال عقل و استعداد به ما داده تا از انرژی‌های خدادادی در زندگی بهره ببریم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال تولید سلاح کشتار جمعی نبوده‌ و نخواهد بود؛ چرا که کشتار مردم بیگناه را حرام و جنایتی بزرگ است.

استاد برجسته حوزه با بیان این‌که غربی ها به مردم جهان زور می‌گویند، تصریح کرد: چند قرنی است که دنیای استکبار بر سرنوشت ملت‌ها تسلط پیدا کرده و قوانینی را به نفع خودشان وضع کرده‌اند و اگر کسی بخواهد از حق خود استفاده کند باید از آنها اجازه بگیرد؛ در حالی که ‌آنها می‌خواهند زور بگویند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: ما در مذاکرات ژنو توانستیم از حق مسلم خود دفاع کنیم که باید به مسئولان دولت و تیم مذاکره کننده بگوییم " شکرالله مساعیکم".

این مرجع تقلید همچنین با بیان این‌که خدای متعال پیامبرانی را برای هدایت مردم مبعوث کرد، گفت: خداوند هر پیغمبری را که برانگیخت به او کتاب و هدایت را عنایت کرد.

وی با اشاره به این که بدون جهاد، هدایت هرگز محقق نمی‌شود. ابراز داشت: صحنه زندگی از زمان خلقت حضرت آدم با جریان های حق و باطل مواجه بوده و در نهایت حق بر باطل پیروز است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله نوری‌همدانی  در پایان با بیان این که غربی ها عدالت و انصاف ندارند و امروز یک حرف می‌زنند و فردا حرف دیگری را مطرح می‌کنند، یادآور شد: دشمنان می‌خواهند هم رژیم صهیونیستی را داشته باشند و هم منافع خود را؛ بنابراین سیاست شیطنت خود را در جهان ادامه می‌دهند و ما باید مراقب تحرکات و توطئه های آنان باشیم.

 

کد N1758

وبگردی