آفتاب
در مجلس مطرح شد/

تاکید جهانگیرزاده بر توازن جدی بین امتیازات و تعهدات در مذاکرات آینده ژنو

تاکید جهانگیرزاده بر توازن جدی بین امتیازات و تعهدات در مذاکرات آینده ژنو

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید این توافق ۶ ماهه هسته ای را مدیریت کنیم و انتظار مجلس و فراکسیون رهروان ولایت این است که توازن جدی بین امتیازات و تعهدات وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی پس از سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات ژنو گفت: مذاکرات هسته‌ای آثار سودمندی داشت و فضای موجود سیاسی علیه کشور را شکست.

جهانگیرزاده با اشاره به مصاحبه‌های نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تناقض‌گویی‌های آمریکایی‌ها، این اظهارات را از آثار طبیعی پس از شکسته شدن فضای سیاسی علیه ایران دانست و گفت: این سخنان نشان دهنده گشایش در فضای سیاسی است.

وی با بیان این که با ترک خوردن ساختمان تحریم‌ها آرامش به فضای اقتصاد کشور برگشته است‌ گفت: خط قرمزهای نظام نشکسته است‌، فضای آرامشی در اقتصاد کشور حاکم شده است،‌ افزایش تحریم‌ها متوقف شده است،‌ لابی‌های تاثیرگذار شکست خورده است‌،‌ اما باید فضای سیاسی را در شش ماه آینده مدیریت کنیم،‌ زیرا بحث اعتماد و عدم اعتماد مطرح می‌شود، همان طور که امام و رهبری ما گفته‌اند آمریکا قابل اعتماد نیست و حالا در 6 ماه آینده آمریکا در ارزیابی اعتماد قرار دارد.

نماینده مردم ارومیه گفت: ظریف آنقدر توانمند است که انتظاراتی که نمایندگان از وی دارند نیز به دلیل همین توانایی است و مقام معظم رهبری اعلام کردند که تیم مذاکره کننده بچه‌های انقلاب هستند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

جهانگیرزاده گفت: مذاکرات باید به صورت گام به گام باشد، باید این توافق موقت 6 ماهه را مدیریت کنیم و انتظار مجلس و فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت این است که توازن جدی بین امتیازات و تعهدات وجود داشته باشد.

وی گفت: مجلس و دولت به شدت به دنبال حقوق هسته‌ای هستند که این انتظار وظیفه تیم مذاکره کننده را دو صد چندان می‌کند.

جهانگیرزاده گفت: تشریح دکترین امنیت ملی باید مبتنی بر فتوای مقام معظم رهبری باشد و این مسئله یک ضرورت آشکار است. انسجام و اتحاد ملی نه فقط در سطح دولت بلکه در سطح مجلس و دولت باید صورت گیرد البته انتقادهای نمایندگان مجلس نیز تقویت‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به آمریکا اعتماد نداریم ولی حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده را اعلام می‌کنیم و نگرانی‌های موجود را به آنها یادآور می شویم.
 

کد N1736

وبگردی