آفتاب
عضو کمیسیون اجتماعی در نطق میان دستور:

بیکاری شرایط حادی در کشور دارد

بیکاری شرایط حادی در کشور دارد

باید زمینه ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در عرصه اقتصاد تسهیل شود و واحدهای راکد و نیمه فعال به سرعت آسیب‌شناسی شده و زمینه فعالیت مجدد آن‌ها فراهم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بیکاری در کشورمان شرایط حادی به خود گرفته، تجربه ثابت کرده که این بحران و پیامدهای اجتماعی آن نه راه حل فوری ایدئولوژیک و اخلاقی دارد و نه حل مشکلات به صورت کوتاه مدت امکان پذیر است.
به گزارش ایلنا، محسن علیمردانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: انقلاب اسلامی بزرگ ملت ایران انقلابی پویا و مستمر است و با گام‌های استوار پیوسته به سوی بالندگی در جریان بوده و حرکت در مسیر ارزشهای الهی و حمایت از مظلومان و مستضعفین و توسعه همه جانبه کشور را ادامه می‌دهد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌تردید تداوم توفیقات ایران اسلامی در سایه اتحاد یکپارچگی تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب، شجاعت‌های بی‌نظیر بسیجیان می‌سر گردیده است.
علیمردانی در ادامه خطاب به دولت تدبیر و امید و مسئولان اجرایی کشور اظهار کرد: از دولت و مسئولان اجرایی و فعالان اقتصادی انتظار دارم زمینه مناسبی را برای خلق حماسه اقتصادی فراهم کرده و با نگاهی جامع و کلان نسبت به مسائل اقتصادی با اتخاذ رویکردی مبتنی بر صداقت و شفافیت کلیه ظرفیت‌های بالقوه دولتی و خصوصی را به میدان عمل و خدمت آورده و به دور از شعار زدگی و نگاه‌های باندی و جناحی و در فضای منطقی و با روان سازی مقررات و بهبود عملی فضای کسب و کار تولید را در همه ابعاد مورد حمایت قرار دهند.
این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: باید زمینه ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در عرصه اقتصاد تسهیل شود و واحدهای راکد و نیمه فعال به سرعت آسیب‌شناسی شده و زمینه فعالیت مجدد آن‌ها فراهم شود. لذا با برنامه‌ای عمل کردن و اتخاذ راهبردهای مناسب می‌توان مسائل و مشکلات معیشتی جامعه را اولویت بندی کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: امروزه بیکاری در بسیاری ازکشورهای جهان حتی در کشورهای پیشرفته صنعتی به عنوان مشکل اساسی مطرح است، حل این مشکل سیاستگذاران اغلب کشور‌ها را با چالش‌های زیادی روبرو کرده به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد ثبات و نابودی برخی دولت‌ها در گرو بحران بیکاری است.
وی افزود: بیکاری در کشورمان نیز در شرایط حادی به سر می‌برد تجربه ثابت کرده که این بحران و پیامدهای اجتماعی آن نه راه حل‌های فوری ایدئولوژیک و اخلاقی دارد و نه حل مشکلات به صورت کوتاه مدت امکان پذیر است.
علیمردانی ادامه داد: بسیاری از کشور‌ها راه حل بحران بیکاری را کارآفرینی می‌دانند و به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند که این امر در کشور ما نیز باید نهادینه شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: متاسفانه تاکنون و علی رغم برخورداری زنجان و طارم از قابلیت‌های کم نظیر مانند نیروی انسانی کارآمد، پتانسیل‌های دانشگاهی، موقعیت استراتژیک جغرافیایی راههای مواصلاتی و استعدادهای موجود و بسیاری از جذابیت‌های دیگر در عمل مورد غفلت کم توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس تاکید کرد: این منطقه ظرفیت ان را دارد که با اندکی توجه و تکمیل زیرساخت‌ها و انجام سرمایه گذاری از سوی بخشهای دولتی و خصوصی علاوه بر ایجاد رفاه و آسایش مناسب فرا‌تر از موقعیت فعلی جایگاه شایسته و رفیع خود را در توسعه ایران اسلامی و انتخاب این استان به عنوان پایتخت سیاسی کشور احراز کند.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود پروژه‌های نیم تمام استان از جمله پتروشیمی زنجان که علیرغم گذشت حدود ۷ سال از کلنگ زنی هنوز در ابتدای راه بوده و مردمی که سهام را به امیدی خریداری کرده‌اند منتظرند تا مسئولین کشور به ویژه وزیر نفت با تخصیص منابع و فراهم کردن سایر الزامات طرح، پروژه را به اتمام برسانند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در رفع دغدغه قابل توجهی از مردم زنجان مبنی بر انتقال پادگان نظامی از داخل شهر طبق مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۲ همت جدی‌تر و موثرتری انجام دهند چرا که علی رغم تمام تلاش‌ها اجرای این مصوبه به تاخیر افتاده است.

کد N1726

وبگردی