آفتاب
بروجردی:

دیوار تحریم ها ترک خورده و منحنی آن سیر نزولی را آغاز کرده است

دیوار تحریم ها ترک خورده و منحنی آن سیر نزولی را آغاز کرده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه پایه اساسی قطعنامه های شورای امنیت منع غنی سازی بود گفت: وقتی غنی سازی ما را پذیرفتند بدان معنی است که دیوار تحریم ها ترک خورده و منحنی تحریم سیر نزولی را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی پس از پایان سخنان وزیر امورخارجه کشورمان درباره مذاکرات ژنو، گفت: کار بسیار سخت، نفسگیر و مشکلی صورت گرفت و بدون تردید صحنه مذاکرات هسته ای یک میدان رزم تمام عیار است.

وی با بیان اینکه این عملیات در آغاز راه است و ما نیازمند انسجام در درون هستیم، گفت: در برابر ما همه دشمنان صف آرایی کردند اما بدانند حرف همه ملت یکی و آن دفاع از حقوق هسته ای مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

بروجردی با اشاره به اینکه 10 سال پیش وقتی وزرا خارجه کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان در مذاکرات تهران شرکت کردند از آن ها خواستیم که برای فعالیت دانشمندان هسته ای اجازه نصب 20 دستگاه سانتریفیوژ را بدهند اما با تکبر گفتند ما اجازه نصب حتی 2 دستگاه سانتریفیوژ را هم نمی دهیم گفت: امروز به فضل الهی از برکت پایمردی ملت و هدایت های رهبری 19 هزار دستگاه سانریفیوژ در سایت های ما وجود دارد.

نماینده مردم بروجرد گفت: این کار بزرگی است که صورت گرفته و بدون تردید در چالش بزرگ 10 سال گذشته و در نبردی نابرابر پیروز نهایی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تعبیر رهبری از نرمش قهرمانانه ادامه داد: شما امروز بر صفر تا صد دانش هسته ای مسلط شده اید و در مقابل دشمن از همه ابزار خود برای ایستادگی استفاده کردید.

بروجردی ادامه داد: هوشمندی و منافع ملی ما حکم می کند که از فرصت ایجاد شده استفاده کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در کمیسیون امنیت ملی بحث های بسیاری در این باره داشتیم گفت: برخی دوستان تعریف های متعددی از این مسئله دارند که این طبیعت جامعه آزاد ماست ولی باید بدانیم ریز مسائل هسته ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و فصل الخطاب حرف نهایی را می زند، آقایان فقط مجری هستند و اگر غیر از این است آقای ظریف اعلام کند.

بروجردی گفت: اتفاقی که بعد از این تحولات ایجاد شد باعث شد فضای ایران که با شبکه های عظیم تبلیغاتی به سازنده بمب اتم متهم شود تغییر و روشن شود که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست، این دستاورد مهمی است.

وی با اشاره به اینکه ما غنی سازی را از دیگران  گدایی نکردیم ادامه داد: در عهدنامه ان پی تی این حق به ما داده شده تا از حق خود استفاده کنیم و امروز توانمندی 20 درصد غنی سازی را هم داشته باشیم اما بر اساس منافع ملی عمل می کنیم و این تایید را در مذاکرات اخیر هم گرفتیم.

بروجردی گفت: پایه اساسی قطعنامه های شورای امنیت منع غنی سازی بود اما وقتی غنی سازی ما را پذیرفتند به معنای آن است که پایه های قطع نامه ها امروز لرزان و تحریم ها ترک خورده است؛ منحنی تحریم ها سیر نزولی را آغاز کرده و این همان نرمش قهرمانانه ای است که رخ داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مجلس در تمام مراحل طی سالیان گذشته برای کسب توانمندی هسته ای تلاش خود را انجام داده گفت: همین مجلس بود که با گذراندن یک مصوبه قانونی که به تعبیر رهبری از همه مصوبات همه مجالس بعد از انقلاب مهمتر بود از اجرای پروتکل الحاقی جلوگیری کرد.

بروجردی افزود: در آن زمان جاده هموار شد و متخصصان ما توانستند جلو رفته و بر تمام این فناوری دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: وقتی آقای البرادعی از سایت هسته ای ما بازدید کرد گفت به شما تبریک می گویم زیرا شما یکی از ده کشوری هستید که بر این دانش مسلط شدید.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: امروز هم مجلس همان قدرت را دارد، ما مصالح ملت را رصد کرده و بر اساس منافع کشور تصمیم می گیریم اگر لازم باشد هر اقدامی را انجام خواهیم داد.

کد N1628

وبگردی