آفتاب
حسینی:

ملت ایران 35 سال دیگر هم تحریم شود از حق هسته ای عقب نشینی نمی کند

ملت ایران 35 سال دیگر هم تحریم شود از حق هسته ای عقب نشینی نمی کند

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی ها می‌دانند ملت ایران 35 سال دیگر هم با تحریم مواجه باشد عقب‌نشینی نمی‌کند و از حق هسته‌ ای خود دفاع می‌کند. گفت: ما می‌خواهیم فعالیت هسته‌ای مان بر اساس ان پی تی ادامه داشته باشد و تحریم‌ها بر اساس منشور سازمان ملل متحد برداشته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، فتح‌الله حسینی نماینده قصر شیرین در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر خارجه درباره توافق ژنو به مجلس طی سخنانی اظهارداشت: : ما می‌خواهیم فعالیت‌های هسته‌ ای ادامه داشته باشد چرا که بر اساس ان‌ پی‌ تی این حق ذاتی ماست و می‌خواهیم تحریم‌ها رفع شود چون بر اساس منشور سازمان ملل متحد غیرقانونی است.

وی ادامه داد: اما واقعیت‌هایی وجود دارد، قدرت‌های بزرگ تقاضاهای غیرقانونی دارند. آنها در طول این سال‌ها برای سرنگونی نظام تلاش کردند و در این 35 سال کوتاه نیامدند. تحریم‌هایی علیه ما وضع کردند که برای ما مشکل‌ساز بود اما ملت ایران در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرد.

نماینده قصر شیرین گفت: ما باور و اعتمادی به حرکات اینها نداریم اما به هر حال توافقنامه‌ای وجود دارد. باید ببینیم اینها در شش ماه که توافقنامه ذکر کرده رفتارشان را با ما درست می‌کنند یا نه، آیا می‌توانند در این مدت درست عمل کنند؟

حسینی ادامه داد: آنها می‌دانند ملت ایران 35 سال دیگر هم با تحریم مواجه باشد عقب‌نشینی نمی‌کند و از حق هسته‌ ای خود دفاع می‌کند.

وی افزود: انتظار ما از آقای ظریف این است که مواظب باشید چرا که دشمن در کمین است. آنها در این 35 سال جمهوری اسلامی را شناخته‌اند و آن را باور دارند و فهمیده‌اند ایران مقتدر کیست، می‌دانند ملت ایران شوخی‌ بردار نیست و نمی‌توان به آن زور گفت.

حسینی با بیان اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ ای نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: ما فعالیت‌هایمان را طبق قانون ادامه می‌دهیم و انتظارمان این است که آنها نیز صداقت داشته باشند.

نماینده قصر شیرین در پایان سخنان خود پیشنهاد داد به ایران اجازه داده شود مثل برزیل و آرژانتین فناوری هسته‌ ای خود را صادر کند.

کد N1594

وبگردی