آفتاب

تمایل سازمان ملل برای حضور ایران و عربستان در کنفرانس ژنو ۲

تمایل سازمان ملل برای حضور ایران و عربستان در کنفرانس ژنو ۲

همشهری آنلاین: سخنگوی بان کی مون اعلام کرد که دبیران کل سازمان ملل و اتحادیه عرب تمایل دارند که ایران و عربستان سعودی در کنفرانس ژنو ۲ شرکت کنند.

جهان > مجامع‌جهانی- همشهری آنلاین:
سخنگوی بان کی مون اعلام کرد که دبیران کل سازمان ملل و اتحادیه عرب تمایل دارند که ایران و عربستان سعودی در کنفرانس ژنو ۲ شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، «مارتین نسیرکی» در پاسخ به سوالی در خصوص حضور ایران و عربستان در کنفرانس صلح سوریه اظهار داشت: اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرده است حضور ایران و عربستان در کنفرانس صلح سوریه مفید خواهد بود.

وی افزود: ابراهیمی تصریح کرده است که در کمیته مشترک (آمریکا، روسیه و نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه) تلاش کردم تا زمینه را برای حضور نمایندگان این دو کشور در کنفرانس ژنو 2 فراهم شود.

سخنگوی بان کی مون افزود: مذاکرات در این خصوص ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که نمایندگان کدام کشورها برای حضور در نشست آتی دعوت می شوند.

دولت روسیه به همراه اخضر ابراهیمی و دبیرکل سازمان ملل همواره بر ضرورت حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 تاکید می کنند.

دبیرکل سازمان ملل صبح روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مذاکرات ژنو 2 روز 22 ژانویه برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص میزان پایبندی نمایندگان گروههای مخالف و دولت به مفاد توافقی بیانیه رسمی ژنو یک گفت: بان کی مون بارها به نمایندگان دو طرف گوشزد کرده است که محور اصلی کنفرانس ژنو 2 مفاد بیانیه رسمی مذاکرات ژنو یک خواهد بود و از آنان خواسته با این آگاهی و پاینبدی به مفاد آن در نشست آتی شرکت کنند.

از تشکیل این کنفرانس، رسیدن به فرمولی برای خاتمه دادن به درگیریهای خونین در سوریه می باشد که بر اساس گزارش های سازمان ملل تاکنون بیش از 100 تن هزار کشته و میلیون ها تن آواره برجای گذاشته است.

کد N1487

وبگردی