آفتاب

"زنگ خاطره" به صدا درمی‌آید/ از "حنا" تا "اوشین" و "از سرزمین شمالی"

"زنگ خاطره" به صدا درمی‌آید/ از "حنا" تا "اوشین" و "از سرزمین شمالی"

"زنگ خاطره" عنوان آلبوم جدید آهنگساز و نوازنده کشورمان است که به بازآفرینی موسیقی متن و تیتراژ فیلم‌ها و انیمیشن‌های نوستالژیکی چون "اوشین"، "حنا"، "از سرزمین شمالی" و ... می‌پردازد.

بابک شهرکی، آهنگساز و نوازنده ویولن درباره انتشار آلبوم موسیقی "زنگ خاطره" به خبرنگار مهر گفت: در این آلبوم 10 قطعه خاطره‌انگیز گنجانده شده که از آن جمله می‌توان به "حنا دختری در مزرعه"، "با خانمان" و مجموعه تلویزیونی "اوشین"، "از سرزمین شمالی" و ... اشاره کرد.

وی گفت: در آلبوم  "زنگ خاطره" به موسیقی متن یا تیتراژ کارتون‌ها و سریال‌هایی پرداخته شده که گوش متولدین اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 به آن آشناست و برای این گروه سنی، شنیدنی و نوستالژیک هستند.

تنظیم‌کننده آثار موسیقایی زنده یاد خرم، آلبوم "زنگ خاطره" را متفاوت با آثار مشابه در این زمینه دانست و افزود: نگاه ما به ملودی، نگاهی تازه است چراکه همه قطعات براساس ارکستر و سولوی ویولن که ساز تخصصی من است، تنظیم شده‌اند. بنابراین موسیقی فیلم‌ها و کارتون‌هایی بازآفرینی، نواخته و تنظیم شده‌‍اند که همخوانی بیشتری با ویولن دارند. برای نمونه دلمان می‌خواست موسیقی "فوتبالسیت‌ها" را هم در این مجموعه بگنجانیم اما هرچه فکر کردیم دیدیم با ویولن همخوانی ندارد.

 این نوازنده ویولن با بیان اینکه  80 درصد قطعات  این آلبوم آماده شده اند، خاطرنشان کرد: این آلبوم که نتیجه همکاری من با یکی از شاگردانم، سهیل سلیم‌زاده است، طی چند ماه آینده منتشر می‌شود . البته هنوز ناشری برای آن در نظر گرفته نشده است.

"اشک من هویدا شد" با آهنگسازی همایون خرم و خوانندگی شهریار بلوچستانی و آلبوم "سرود شب" به آهنگسازی زنده‌یاد همایون خرم و خوانندگی قاسم رفعتی و پسرش امیر رفعتی تازه‌ترین آثار بابک شهرکی در عرصه موسیقی است که تنظیم آنها را برعهده داشته است.

 

 

کد N1431

وبگردی