آفتاب
در گزارشی آماری مطرح شد؛

محرومیت 250 هزار سوری از کمک های سازمان ملل/ آمار درگیری ها و تلفات نیروهای امدادرسانی

محرومیت 250 هزار سوری از کمک های سازمان ملل/ آمار درگیری ها و تلفات نیروهای امدادرسانی

سازمان ملل متحد در گزارشی از محرومیت 250 هزار شهروند سوری از کمک های انسان دوستانه خبر داد و به تشریح آمار درگیری ها در سوریه و تلفات نیروهای امدادرسانی این سازمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که کاروان های کمک رسانی به سوریه نمی توانند به حدود 250 هزار نفر در مناطق تحت محاصره و درگیر در سوریه برسند.

"والری آموس" معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست ویژه این سازمان در ژنو گفت: کمک رسانی به سوریه ادامه دارد، اما به ویژه در مناطق درگیر در این کشور که ارسال کمک ها با دشواری همراه است غیر ممکن است و مجتمع های مسکونی در این مناطق همچنان محاصره و در انزوا قرار دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: سوریه در ماه اکتبر شاهد 900 درگیری بود و این در حالی است که در ماه می این رقم بالغ بر 500 درگیری بود. به گفته وی، از آغاز بحران سوریه در مارس 2011 تاکنون، 12 کارمند سازمان ملل متحد و 32 داوطلب و کارمند هلال احمر سوریه در درگیری های سوریه کشته شده اند و 21 نفر از کارمندان سازمان ملل متحد نیز در بازداشت بسر می برند.

آموس خاطرنشان کرد: حدود 9 میلیون و 300 هزار شهروند سوری در داخل کشورشان نیازمند کمک هستند که نیمی از این افراد کودک هستند. همچنین 575 هزار نفر نیز نیازمند کمک های فوری و ضروری برای نجات زندگی شان هستند.

کد N1427

وبگردی