آفتاب
هروی:

غرب از سر نیاز مذاکره را بر تحریم مقدم دانست

غرب از سر نیاز مذاکره را بر تحریم مقدم دانست

نماینده مردم قائنات با اشاره به اینکه 34 سال هجمه، فشار و تهدید بر ملت معصوم ایران بی نتیجه ماند، گفت: امروز غربی ها مذاکره را بر تحریم مقدم دانستند و این از سر نیاز آن هاست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی جواد هروی نماینده مردم قائنات در مجلس پس از سخنان محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان درباره توافقات انجام شده در ژنو گفت: اتفاق مبارک و میمون احیای عزت ملی کشور در سوم آذر سال 1392 بعد از سال ها کش و قوس و تحمیل هزینه های گزاف که در کشور برون کرد که باید آن را حادثه ای بزرگ و دستاوردی بی بدیل خواند. این رویداد را باید فرصتی برای خروج از تهدیدهایی که تا کنون بر نظام مقدس جمهوری اسلامی اعمال داشته اند دانست.

وی افزود: تاریخ معاصر ایران اسلامی ما پر است از تحمیل قراردادها و حرکت هایی که متاسفانه جز هزینه گزاف بر مردم این آب و خاک نداشته است، خوشحالیم از این که در این چالش دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران یک اتفاق خوش آیند تحت رهنمون های مقام عظمی ولایت بروز کرده و الحمدلله میوه شیرین این پایداری عزتمند را دیدیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: عزت جمهوری اسلامی ایران این بار حفظ شد و شعار جهانی مملو از صلح ایرانیان را به کرسی نشاند، ما ایرانیان خواستار سلاح شیمیایی نبوده و نیستیم، این را دنیا می داند و این مذاکرات این مسئله را به منصه ظهور گذاشت.

هروی با اشاره به اینکه 34 سال هجمه، فشار و تهدید بر ملت معصوم ایران بی نتیجه ماند گفت: امروز آن ها مذاکره را بر تحریم مقدم دانستند و این از سر نیاز آن هاست.

وی افزود: سوال اساسی که من به عنوان یک معلم تاریخ و نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح می کنم این است که جای تعجب دارد که دنیای استکبار مانع پیشرفت و فناوری های این کشور است در حالی که ما سردمداران علم و فناوری بوده ایم، به شهادت تاریخ ابن سیناها، راضی ها و فارابی ها و هزاران حکیم این سرزمین غافله سالاران علم و فناوری جهانی بوده اند.

این نماینده مجلس افزود: امروز دنیای غرب که از سرچشمه های زاینده علم ایران برخوردار است به خود جسارت می دهد که جلوی پیشرفت فناوری های ملت بزرگی را بگیرد آن هم یک حرکت صلح آمیز؛ اینجاست که باید از آبشخور عزت ایرانیان استفاده کرد و با عزتمندی دنیای اسلامی را از زیاده خواهی به دور داشت.

هروی ادامه داد: سیاست خارجی ما می تواند مبتنی بر کاهش تنش و صدور علم و اقتصاد دانش بنیان باشد. در سال جهاد اقتصادی جای دارد تا از این فرزندان نظام جمهوری اسلامی تقدیر نمود، جهان باید بعد از این شاهد حضور ایران در عرصه های علمی و فناوری های گوناگون را بپذیرد.

وی گفت: آن هایی که نمی خواهند توفیق ملت ایران را ببینند همانند رژیم غاصب صهیونیستی و بسیاری از دشمنان این ملت بدانند که جامعه جهانی دربرابر این مذاکرات خوشنود است و مردم ایران را باید با این دیدگاه عزتمندانه نظاره کند.

کد N1424

وبگردی