آفتاب
یک نظرسنجی نشان داد؛

حمایت مردم آمریکا از توافق هسته ای 1+5 و ایران/ لزوم جلوگیری از تصویب تحریم های جدید

حمایت مردم آمریکا از توافق هسته ای 1+5 و ایران/ لزوم جلوگیری از تصویب تحریم های جدید

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که حدود نیمی از مردم این کشور از توافق هسته‌ای به دست آمده میان کشورهای 1+5 و ایران حمایت کرده و مخالف به کارگیری گزینه نظامی در این رابطه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج این نظرسنجی که توسط رویترز و موسسه آی پی اس او اس (Ipsos) انجام شده نشان می دهد که 44 درصد از مردم آمریکا از توافق به دست آمده در ژنو حمایت می کنند.

به نوشته رویترز، این نتیجه خبری خوش برای "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، محسوب می شود چون در هفته های گذشته به سبب موضوع طرح خدمات درمانی محبوبیت وی در میان مردم ایالات متحده کاهش یافته بود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی فقط 22 درصد از مردم آمریکا با این توافق مخالف هستند.

علاوه بر این موضوع مردم آمریکا نگران بازگشت گزینه نظامی به روی میز هستند.به گزارش رویترز، 49 درصد از مردم آمریکا اعتقاد دارند که در صورت ناکام ماندن توافق حاصل شده در ژنو، واشنگتن باید تحریم های خود علیه ایران را افزایش دهد در حالیکه 31 درصد معتقد به ادامه استفاده از دیپلماسی و گسترش آن برای حل موضوع هستند.

در این میان فقط 20 درصد از مردم آمریکا معتقد به استفاده از گزینه نظامی علیه ایران در صورت شکست توافق حاصل شده در ژنو هستند.

در همین رابطه اغلب مردم آمریکا اعتقاد دارند که کاخ سفید باید تلاشهای خود را برای بازداشتن کنگره از تصویب تحریم های جدید علیه ایران افزایش دهد. 

حمایت مردم آمریکا از توافق ژنو در حالی است که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، از توافق حاصل شده میان ایران و کشورهای 1+5 حمایت و اعلام کرده که انتقاد از این توافق کمکی به امنیت ایالات متحده نمی کند.

 

 

کد N1223

وبگردی