آفتاب
در پی صرف نظر كردن اوکراین از همراهی با اروپا؛

انتقاد شدید روسیه و اتحادیه اروپا از همدیگرادامه دارد

انتقاد شدید روسیه و اتحادیه اروپا از همدیگرادامه دارد

روسیه انتقادهای اتحادیه اروپا از این کشور بر سر اوکراین را نامناسب وغلط خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز ، سخنگوی رئیس جمهور روسیه انتقاد اروپا از روسیه را در پی صرف نظر کردن کشور اوکراین از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا را اقدامی غلط خواند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اولین پاسخ به بیانیه انتقادی اتحادیه اروپا از روسیه گفت: صحبت کردن از هرگونه فشاری نامناسب است.

دو تن از مقامات ارشد اتحادیه اروپا در پی صرف نظر کردن کشور اوکراین از امضاء توافقنامه تجاری با این اتحادیه به خاطر تهدیدات و فشارهای روسیه روز گذشته با صدور بیانیه ای از روسیه انتقاد کرده و اعلام داشتند عملکرد روسیه در این خصوص را به هیچ وجه نمی پسندند.

شایان ذکر است اوکراین بعد از ماه ها تهدیدات روسیه مبنی بر اقدامات تنبیهی علیه اوکراین و قطع فروش گاز به این کشور سرانجام روز جمعه در نشست ولینوس پایتخت لیتوانی با صرف نظر کردن از امضای تافقنامه تجاری با اروپا تصمیم به ماندن در کنار روسیه گرفت.

روسیه خواستار وروداوکراین به اتحادیه گمرکی جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی شده است و اروپا را متهم به فشار بر اوکراین برای جلو گیری از ورود ااین کشور به این اتحادیه می کند.

کد N949

وبگردی