آفتاب
قائم مقام وزیر امور خارجه:

دولت اعتدال تفکر بسیجی را ادامه می دهد/ با توهم قدرت زورگویان برخورد می کنیم

دولت اعتدال تفکر بسیجی را ادامه می دهد/ با توهم قدرت زورگویان برخورد می کنیم

قائم مقام وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه در سیاست خارجی باید تفکر بسیجی را مبنای حرکت خود بدانیم، گفت: این سیاستی است که دولت اعتدال آن را در پیش گرفته است و پایبندی به استقلال کشور از اهداف اصلی ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه در گردهمایی بسیجیان در محوطه وزارت امور خارجه که عصر روز سه شنبه برگزار شد با تبریک هفته بسیج، گفت: شرایط پیچیده بین المللی می طلبد که ما حوادث کشور را با دقت رصد کنیم، انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و مهمترین ویژگی این انقلاب و مردم آن بود که در کار خیر از یکدیگر سبقت می گرفتند.

وی با بیان اینکه نهراسیدن از سختی ها در بحبوحه انقلاب و افزایش فشار دشمنان از ویژگی های این مردم و انقلاب بود، افزود: مردم در مشکلات با اعتماد به نفس به حرکت خود ادامه می دادند و ایستادگی یکی از ویژگی های بارز این مردم بود، مردم همه این ویژگی ها را در امام خمینی می دیدند.

قائم مقام وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه بسیج میوه طبیعی درخت انقلاب بود، گفت: اخلاص، ایثار از ویژگی اصیل بسیجیان است، در سیاست خارجی میزان موفقیت یک کشور بستگی به این دارد که چقدر بتواند ظرفیت ملی را بارور کند، این ظرفیت ملی می تواند نقش یک جامعه را مشخص کند.

وی افزود: توان نظامی، اقتصادی، فرهنگی از جمله ظرفیت های ملی است که نیازمند روحیه ای است که این حرکت را معنی دهد، مقاومت و ایستادگی تبلور حرکت بسیج است، مکتب و تفکر بسیجی توام با روحیه مقاومت است.

سرمدی با بیان اینکه در طول جنگ نیروی مقاومت اجازه نداد دشمن به اهداف خود برسد، گفت: دشمنان خودشان سبب شدند که ایران قدرت منطقه شود و کشوری با نفوذ بالا در عرصه بین المللی باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی ما باید تفکر بسیجی داشته باشد، گفت: این سیاستی است که دولت اعتدال در پیش گرفته است و عمده ترین نکته پایبندی به این اصول استقلال کشور است.

سرمدی ادامه داد: ما اهداف خود را مبتنی بر اصول اسلام و دفاع از مظلومان می دانیم.

قائم مقام وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه سیاست خارجی مستقل بسیار پرهزینه است و خون بهترین فرزندان ما برای آن ریخته شده است، گفت: اگر به صورت بلندمدت نگاه کنیم هزینه استقلال به مراتب کمتر از وابستگی است، دستاورد بزرگ انقلاب استقلال و عزت ما بود، ما باید با روحیه بسیجی و نهراسیدن از شرایط سخت به این خودباوری برسیم که قدرت را در اسلام و فرزندان آن احساس کنیم و با توهم قدرت زورگویان برخورد کنیم.

وی تاکید کرد: باید اهداف انقلاب را پیش ببریم چرا که تسلیم شدن و ذلت جایی در اهداف انقلاب ندارد و استقامت در سختی ها آن چیزی است که انقلاب را در حوزه سیاست خارجی نسبت به سایر کشورها برجسته کرد.

سرمدی با تاکید بر اینکه باید روحیه بسیج و اخلاص در سطح جامعه گسترده شود، گفت: این روحیه به ما انگیزه می دهد که سختی ها را مدیریت کنیم و این شور در نیروهای بسیجی با آگاهی شرایطی را فراهم می کند که با اقتدار نقش خود را در مجامع بین المللی ایفا کنیم.

کد N942

وبگردی