آفتاب

محمل لیلی در گالری ساربان

محمل لیلی در گالری ساربان

همشهری آنلاین: هادی روشن ضمیر تازه ترین آثار خود را با عنوان «محمل لیلی» از روز جمعه ۱ آذر ماه در گالری ساربان به نمایش می‌گذارد.

هنر > نمایشگاه- همشهری آنلاین:
هادی روشن ضمیر تازه ترین آثار خود را با عنوان «محمل لیلی» از روز جمعه ۱ آذر ماه در گالری ساربان به نمایش می‌گذارد.

به گزارش همشهری آنلاین، مجسمه‌های روشن‌ضمیر که پیش از این آثار خوشنویسی وی را دیده‌ بودیم و حال کلمه عشق را با برنز به تصویر کشده است در گالری ساربان به نمایش درخواهد آمد.

این هنرمند خوشنویس و نقاشیخط درباره آثار این نمایشگاه گفت: نگاه من به مجسمه‌سازی نگاه یک خوشنویس است و دوست داشتم که خط را در قالب دیگری نمایش دهم که به مجسمه رسیدم.

نمایشگاه مجسمه‌های برنزی‌ام را بر اساس کلمه عشق برپا می‌کنم و تمام آثار شکلی از این کلمه هستند.

وی بیان کرد: آثار این نمایشگاه ترکیبات، تفکرات و تصورات من از عشق است که با برنز به شکل مجسمه درآورده و به نمایش می‌گذارم.

روشن‌ضمیر در پاسخ به این پرسش که چرا از خوشنویسی به مجسمه‌سازی روی آورده گفت: من از خوشنویسی دور نشده‌ام.

در مورد این سوژه که کار می‌کنم به این نتیجه رسیدم که تفکراتم در قالب دو بعدی بوم و کاغذ نمی‌گنجد به همین خاطر کلمه عشق را در فضای حجم نمایان کردم.

وی سال قبل در نمایشگاهی آثار خوشنویسی حکاکی شده‌اش را روی سنگ به نمایش درآورد که مجسمه‌های برنزی امسالش را به نوعی ادامه آن نمایشگاه می‌داند.

این هنرمند مجسمه‌ساز ادامه داد: بعد از موفقیت و بازخورد خوب نمایشگاه حکاکی‌هایم بر روی سنگ در گالری ساربان برآن شدم که کار مجسمه را ادامه بدهم و خوشنویسی را در این قالب نو ارائه بدهم.

روشن‌ضمیر گفت: در خلق آثار این نمایشگاه به اصول اولیه خوشنویسی پایبند بوده ام و به فرم‌هایی رسیده‌ام که بیشتر نگاهی خوشنویسانه دارد نه مجسمه‌سازانه.

حدود هشت سال است که کلمه عشق و مفاهیم ادبی مرتبط با عشق دستمایه خلق آثارم بوده است و اکنون این کلمه را به فضای حجم آورده‌ام.

نمایشگاه «محمل لیلی» از روز جمعه 1 آذر ماه از ساعت 16 افتتاح می‌شود و تا 11 آذر ماه ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 88504226 تماس بگیرند.

کد N849

وبگردی