آفتاب

هنرمندان آمریکایی "مرگ بر آمریکا" می‌گویند/ دعوت از خوانندگان ضداستکباری به ایران

هنرمندان آمریکایی "مرگ بر آمریکا" می‌گویند/ دعوت از خوانندگان ضداستکباری به ایران

دبیر اجرایی جشنواره هنری "مرگ بر آمریکا " از رایزنی دبیرخانه این جشنواره با برخی از خوانندگان مطرح ضد استکباری دنیا برای حضور در این رویداد هنری خبر داد.

میثم محمدحسنی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح تازه ترین اقدامات دبیرخانه جشنواره هنری "مرگ بر آمریکا" خاطرنشان کرد: از روزی که فراخوان جشنواره به صورت عمومی در رسانه‌ها منتشر شد خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شدیم. با توجه به درخواست هایی که از سوی برخی از هنرمندان خارجی داشتیم تصمیم گرفتیم مهلت ارسال آثار را تا 9 دی تمدید کنیم که سایر هنرمندان هم بتوانند در وقت لازم نسبت به ارسال آثارشان اقدام کنند.

وی افزود: خوشبختانه با وجود اطلاع رسانی محدودی که در کشورهای خارجی انجام گرفت اما گروه‌های متعددی از کشورهای مختلف برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند به طوریکه تاکنون تقاضاهای مختلفی از کشورهای آمریکا، ترکیه، انگلیس، اوکراین، عراق، صربستان، پاکستان،‌ هلند، افغانستان، روسیه، بلژیک،‌ سوریه و مونته‌نگرو به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

محمدحسنی با اشاره به بخش سرود جشنواره "مرگ بر آمریکا" گفت: تلاش ما این است که علاوه بر حضور گروه‌ها و هنرمندان ارزنده موسیقی کشورمان در این جشنواره، گروه‌ها و خوانندگان مطرح ضد استکباری هم در جشنواره حضور داشته باشند از این رو رایزنی هایی را برای دعوت از این خوانندگان آغاز کردیم که امیدوارم طی روزهای آینده به نتیجه برسد و ما در ایام جشنواره شاهد حضور خوانندگان مطرح داخلی و خارجی باشیم.

محمد حسنی خاطر نشان کرد: داوری آثار رسیده به دبیرخانه در بخش موسیقی  به عهده خانه سرود انقلاب اسلامی است که در وقت مقتضی اسامی داوران اعلام می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برپایی جشنواره اول بهمن ماه مصادف با فرارسیدن ایام دهه فجر خواهد بود و اطلاعات تکمیلی طی روزهای آینده از طریق رسانه ها منتشر می شود.

مدیر اجرایی جشنواره هنری "مرگ بر آمریکا" ادامه داد: اولین جشنواره جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا" در دو بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود که بخش اصلی و بین‌المللی آن شامل عکس، پوستر و کاریکاتور و بخش جانبی شامل مستند و کلیپ، سرود، مقاله و وبلاگ است. البته طی روزهای گذشته در بخش عکس استاد محمود عبدالحسینی، در بخش پوستر استاد محمدحسین نیرومند، در بخش کاریکاتور استاد مازیار بیژنی به عنوان داوران بخش اصلی جایزه بزرگ انتخاب شده‌اند. در بخش مقاله و وبلاگ هم "حزب الله سایبری" کار ارزیابی آثار را به عهده گرفته است.

وی در معرفی حامیان جشنواره تصریح کرد: این جشنواره از سوی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، خبرگزاری تسنیم، حزب‌الله سایبر، شبکه نصر تی وی، سازمان بشارت و سازمان فضای مجازی سراج با دبیری نادر طالب زاده برگزار می‌شود. چرا مرگ بر آمریکا؟، چرا آمریکا غیرقابل اعتماد است؟، آمریکا و عهدشکنی، آمریکا و خودبرتربینی، آمریکا و حقوق بشر، آمریکا و ظلم، آمریکا و اسلام‌هراسی،  آمریکا و ایران هراسی، آمریکا در چنبره صهیونیسم جهانی، آمریکا و استعمار فرانو، دموکراسی دروغین در آمریکا، آمریکا و دیکتاتوری، آمریکا و جنبش 99% موضوعات جشنواره بزرگ "مرگ بر آمریکا" هستند.

کد N76

وبگردی