آفتاب

پاکستان ساخت دو نیروگاه هسته ای را آغاز کرد

پاکستان ساخت دو نیروگاه هسته ای را آغاز کرد

همشهری آنلاین: محمد نواز شریف، نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه عملیات آغاز ساخت دو پروژه بزرگ نیروگاه هسته ای در جنوب این کشور با قابلیت تولید دو هزار و ۲۰۰ مگاوات برق را افتتاح کرد.

جهان > آسیا- همشهری آنلاین:
محمد نواز شریف، نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه عملیات آغاز ساخت دو پروژه بزرگ نیروگاه هسته ای در جنوب این کشور با قابلیت تولید دو هزار و ۲۰۰ مگاوات برق را افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، نواز شریف در مراسم افتتاح ساخت دو نیروگاه در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان گفت: پروژه انرژی ساحلی ˈکی Iˈ و ˈکی IIˈ ظرف 72 ماه و با همکاری شرکت های چینی تکمیل می شود.

وی با قدردانی از دولت چین برای توسعه همکاری دوجانبه و حمایت از پاکستان برای غلبه بر بحران انرژی افزود: آغاز عملیات ساخت پروژه های نیروگاه هسته ای به منظور تولید دوهزار و 200 مگاوات برق یک رویداد تاریخی در بخش انرژی پاکستان و اولین قدم از اهداف دولت این کشور در مسیر از بین بردن کمبود انرژی محسوب می شود.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: ساخت دو پروژه بزرگ نیروگاه هسته ای یک گام کوچک اما در عین حال نقطه عطف مهمی در روابط تاریخی و همکاری دوستانه میان پاکستان و چین است.

وی تکمیل و بهره برداری از پروژه های انرژی ساحلی (نیروگاههای هسته ای) در شهر کراچی را اقدامی در مسیر تحکیم و گسترش روابط دوجانبه اسلام آباد و پکن دانست و گفت: سطح همکاری های متقابل و سودمند میان پاکستان و چین بسیار گسترده است.

نواز شریف با اشاره به همکاری های گذشته پاکستان با چین برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای در منطقه ˈچشمهˈ و احداث نیروگاه زغال سنگی ˈگدانیˈ در 50 کیلومتری شمال غرب شهر کراچی خاطر نشان کرد: وی از شرکت های چینی و سایر دوستان و شرکت های سرمایه گذاری کشورهای دوست درخواست می کند تا در بخش انرژی و تولید برق در پاکستان سرمایه گذاری کنند و متعاقب آن دولت پاکستان نیز تسهیلات لازم را در این خصوص ارائه می دهد.

وی گفت: کمیسیون انرژی اتمی پاکستان شش نقطه را در مناطق مختلف این کشور جهت احداث شش نیروگاه هسته ای شناسایی کرده و این طرح در آینده ای نزدیک پیگیری و اجرا می شود.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: نیروگاه های هسته ای این کشور تا سال 2050 میلادی قادر به تولید 40 هزار مگاوات برق خواهد بود.

کد N734

وبگردی