آفتاب
سرلشکر صفوی:

ایران کلید راه حل در منطقه غرب آسیا است

ایران کلید راه حل در منطقه غرب آسیا است

همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه تغییر و تحولات منطقه غرب آسیا را ایران رقم می زند افزود: قدرت های بزرگ بدانند در منطقه غرب آسیا ایران کلید راه حل است

دفاع > امنیت- همشهری آنلاین:
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه تغییر و تحولات منطقه غرب آسیا را ایران رقم می زند افزود: قدرت های بزرگ بدانند در منطقه غرب آسیا ایران کلید راه حل است

به گزارش مهر، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، دستار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع بسیجیان، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیج یکی از ارکان قدرت ملی ایران است گفت: پیوستن و حمایت و قدردانی از بسیج تامین کننده امنیت و دفاع همه جانبه از ایران است و مراقب باشیم که این نعمت الهی را که امام بزرگوار ، با حکمت الهی خود ،سی سال قبل و پیش از شروع جنگ ،فرمان به تشکیل آن دادند، دشمنان آسیب و گزندی به آن نرسانند و حمایت مقام معظم رهبری از بسیج ،حمایت قلبی برای مردم ما است واین حمایت ، کشور و انقلاب را در مقابل همه خطرات حفظ میکند.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه هدف اساسی و تغییر نیافتنی هر دولت و ملتی بقای ملی ، حفظ منافع و مصالح، سرزمین و نیز حفظ ارزش هاست اضافه کرد: هر ملتی باید به مبانی ملی خود واقف باشد و آموزش ها و آمادگی های لازم را برای دفاع از آن کسب کند. تا بتواند جایگاه و پرستیژ ملی و عزت خود را در محیط منطقه ای و جهانی ارتقاء دهد.

سر لشکر صفوی در تبیین مفاهیم قدرت ملی گفت: قدرت ملی به معنای توانائیهای یک ملت و دولت در استفاده از منابع محسوس و نامحسوس و امکانات انسانی و طبیعی براساس سیستم و نظام ارزشی مورد نظر خود ، جهت تاثیر گذاری در معادلات منطقه ای و جهانی و کسب پیروزی برای تامین منافع و امنیت ملی ، می باشد.

وی افزود: بسیج بیست میلیونی ظرفیتی پایان ناپذیر ، قابل اعتماد و متعالی و تحول بخش متناسب با نیازهای انقلاب ، نظام و مردم عزیزمان در طول 34 سال گذشته بوده و می باشد و حماسه آفرینی های بسیج تا ابد مایه افتخار و مباهات تاریخ اسلام و ایران زمین خواهد بود. در سال های دفاع مقدس بیجیان ما دشمنان را سرکوب کرده و مانند علف های هرز از کشور عزیزمان بیرون کردند و با فرمان امام دشمن راآن سوی مرزها تعقیب و تنبیه کردند تا درس عبرتی باشد برا متجاوزین آینده که اگر به ایران حمله کردید ایران ، آن سوی مرزها شما را تعقیب و تنبیه خواهد کرد.

سرلشکر صفوی در ادامه به تشریح عوامل قدرت ملی هر کشوری پرداخت و گفت: عوامل قدرت ملی هر کشوری شامل جمعیت، ترکیب مردم، سطح آموزش، رفاه، نخبگان، نهاد اجتماعی، طرح فکر ‏مردم، علایق ملی، خصوصیات ملت مثل شجاعت، هوشمندی، وسعت سرزمین یک کشور، داشتن عمق ‏استراتژیک، منابع طبیعی، ملاک‌های زیستی یک کشور است.

وی افزود:ساختار حکومت‌ها، کارآمدی مدیران، مقبولیت ‏عمومی، کیفیت رهبران سیاسی، سلامت عملکرد مدیران و مسوولان یک کشور، قانونگرایی در یک کشور، ‏قدرت دفاعی و نظامی یک کشور و کمیت و کیفیت نیروهای دفاعی آن است که منظور از کمیت تعداد نیروها ‏و منظور از کیفیت انگیزه‌ی نیروهای مسلح و آموش نیروهای دفاعی میباشد. لجستیک، داشتن دکترین استراتژی ‏نظامی، سیستم اطلاعاتی، وجود پایگاه‌ها و شرکای استراتژیک، اقتصاد کشور، روابط خارجی دولت‌ها و ‏ملت‌ها، تجارت بین‌المللی، روابط فرهنگی و روابط سیاسی آن‌ها از جمله عوامل قدرت ملی هستند.‏

صفوی در ادامه گفت: داشتن روابط و راهبرد سیاسیت خارجی هر کشور و سهم آن کشور در تجارت بین الملل و روابط فرهنگی آن کشور و مشارکت آن در سازمانهای منطقه ای و بین الملل از دیگر عوامل قدرت ملی هر کشوری می باشد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران غیر از افغانستان ، عراق و ترکیه است و ارزش سرزمینی ما بالاتر است. ایران محور ارتباط سه قاره اروپا به آسیا و آفریقا به آسیا و شمال به جنوب است و هم اکنون نفوذ سیاسی و فرهنگی ایران افزایش پیدا کرده است و قدرت های بزرگ بدانند در منطقه غرب آسیا ایران کلید راه حل است و تغییر و تحولات منطقه غرب آسیا را ایران رقم می زند و در این منطقه ایران است که تضمین کننده می باشد و جمهور اسلامی ایران ترازوی سنگین این منطقه است و آمریکائی ها این را می دانند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تبیین نقش بسیج در قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران، گفت: بسیج تاثیر بسزائی در امنیت و قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران در گذشته و در حال دارد.‏ در گذشته آن کسی که تاثیر گذار اصلی در دفاع مقدس 8ساله ‏بود نیروهای بسیج بودند عراقی ها وقتی به کشور ما حمله کردند ارتش ما سپاه ما امادگی های لازم را برای ‏مقابله نداشتند. در طول این هشت سال و در صحنه اصلی پیروزی ها، بسیج بود.این بسیج فقط در خط مقدم نبود ‏در جبهه ها بیش از یک میلیون نفر بسیجی داوطلب شرکت کرده بودند و این جبهه ها عمق داشت عمق جبهه ها ‏روستا ها شهرها دبیرستان ها دانشگاهها بود ملت ما با یک بسیج عمومی، از فرزندان ارتشی و سپاهی شان ‏حمایت کردند. بیشترین شهدای ما را بسیجیان تشکیل می دهند.

وی در ادامه افزود: امروز اندیشه تفکر و فرهنگ بسیجی از محدوده جغرافیایی بسیج ایران فراتر رفته و سوار بر امواج بیداری اسلامی به یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان جهان رسیده و نهضت بیداری اسلامی به حول و قوه الهی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: برخی تصور می کنند که آمریکائی ها بیداری اسلامی را کنترل کرده اند . آمریکائی ها اگر توانستند انقلاب اسلامی را کنترل کنند می توانند امواج بیداری اسلامی را کنترل کنند. بیداری اسلامی متوقف شدنی نیست.

وی ادامه داد:بسیج گزینه ملت ایران برروی میز مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی دشمنان است و بسیج برخاسته از کرامت و ارزش های فطری و انسانی است که با قدرت ایمان ، رشادت و از خودگذشتگی و ایثار و فداکاری هم اکنون به عنوان الگوئی متعالی و الهام بخش برای مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل فراروی مردم فلسطین- افغانستان ،سوریه و لبنان و تمام آزادیخواهان در سراسر جهان قراردارد.

کد N714

وبگردی