آفتاب
صالحی:آنچه در توافقات ژنو آمد در شورای عالی امنیت ملی بررسی شده بود

تبدیل اورانیوم۲۰درصدغنی‌شده به سوخت رآکتورتهران

تبدیل اورانیوم۲۰درصدغنی‌شده به سوخت رآکتورتهران

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آنچه در توافقات ژنو آمد در شورای عالی امنیت ملی بررسی شده بود، گفت:با تائید مقامات عالی‌رتبه کشور مجری تصمیمات را اجرا می‌کند.

ایران > دولت- رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آنچه در توافقات ژنو آمد در شورای عالی امنیت ملی بررسی شده بود، گفت:با تائید مقامات عالی‌رتبه کشور مجری تصمیمات را اجرا می‌کند.

علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره ارزیابی خود از توافقات ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو، گفت: این قدم آغازین و شروع یک پایان است؛ اگر انسجام داخلی را حفظ کنیم و با همین درایت و حکمت سیاسی به پیش برویم، نهایتا نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور، ادامه داد: تصمیماتی که در ژنو اتخاذ شد، تصمیمات فردی و شخصی نیست، تصمیمات به این مهمی به صورت جمعی گرفته و در مراجع مختلف چکش‌کاری می‌شود و به تائید مقامات عالی‌رتبه کشور می‌رسد و پس از آن مجری اجرا می‌کند.

صالحی افزود: اگر مقام معظم رهبری این توافقات را تائید نمی‌کردند قطعا مذاکرات انجام نمی‌شد و آنچه در توافقات ژنو آمد پیش از این در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بررسی و ارزیابی شده بود.

وی درباره اینکه رئیس جمهور و وزیر امورخارجه آمریکا اعتقاد دارند توافقات ژنو گام رو به عقب در برنامه هسته‌ای ایران است، گفت: آنها برای قانع کردن افکار عمومی خود هرچه می‌خواهند می‌گویند.

صالحی درباره تکمیل پروژه آب سنگین اراک، افزود: تکمیل این پروژه قطعا ادامه می‌یابد اما راه اندازی آن در آینده نزدیک نخواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره سرنوشت اورانیوم‌های 20درصد غنی شده، گفت: این 200 کیلوگرم از مواد 20درصد غنی شده تبدیل به سوخت راکتور تهران می‌شود.

کد N696

وبگردی