آفتاب
رحمانی فضلی:

تولید اقتصادی و وحدت دو اولویت کشور بعد از مذاکرات ژنو است/ شهرستان‌ها هسته مقاومت اقتصادی می‌شوند

تولید اقتصادی و وحدت دو اولویت کشور بعد از مذاکرات ژنو است/ شهرستان‌ها هسته مقاومت اقتصادی می‌شوند

وزیر کشور هدایت های رهبری و استقامت مردم را دو عامل پیروزی ایران در مذاکرات ژنو نامید و گفت: بعد از پیروزی در این مذاکرات دو مولفه کار و تولید اقتصادی و انسجام و وحدت ملی باید در دستور کار کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که با حضور معاونان و کارمندان بسیجی این وزارتخانه صبح امروز در سالن الغدیر برگزار شد گفت: قبل از انقلاب که دانشجو بودم گروه های مختلفی از جمله چپ، راست، مسلمان در کشور فعالیت می کردند و به فکر ساماندهی خود بودند، بنده نیز در مشهد درس می خواندم و جزو گروه مذهبی مجمع احیای تفکرات شیعی بودم که دیالمه مسئول آن بود و این گروه در پیروی از ولایت و امام قدم بر می داشت.

وی با بیان اینکه امام (ره) توانست با طرح مساله بسیج با عنوان بسیج 20 میلیونی بارقه امید را در دل انقلابیون ایجاد کرد، گفت: بسیج به عنوان یک فرهنگ و جریان سیال و پویای تاریخی به نان یک نهضت ایفای نقش می کند و جزیی از باورهای ما است.

وزیر کشور تاکید کرد: ما موظف هستیم این فرهنگ را حفاظت و صیانت کنیم چرا که راه نجات ما در آن است.

وی با بیان اینکه ما هر جا به مردم احترام گذاشتیم موفق بودیم گفت: درست است که بسیج را در قالب یک سازمان و تشکیلات می شناسیم اما در واقع بسیج بین توده های مردم هستند و میانشان به خدا و توکلشان به قدرت لایزال الهی است که برای انقلاب تلاش جهاد می کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم بسیج را در عرصه های مختلف همین طور که پیش رفته است حفظ کنیم.

در ادامه رحمانی فضلی با اشاره به ویژگی های یک بسیجی مخلص گفت: ولایت پذیری، سعه صدر، مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی از ویژگی های یک بسیجی است و این ویژگی ها در هر کس که باشد باید خود را بسیجی بدند چه کارت عضویت داشته باشد و چه نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بسیجی باید مقتضیات جامعه را خوب بشناسد گفت: بسیجی باید وظیفه خود را در شرایط مختلف بداند و بر اساس آن عمل کند. یک بسیجی نباید بخیل و حسود باشد بلکه باید گشاده رو و به دنبال جذب دلها و قلبها باشد و باید تلاش کند که به مردم خدمت کند.

وزیر کشور با بیان اینکه ما افتخار می کنیم که نام بسیجی را روی خود گذاشته ایم، گفت: ما اگر می گوییم بسیجی هستیم باید خود را وارثان بسیجیان مخلص و کسانی که در طول جنگ تحمیلی از انقلاب دفاع کردند بدانیم و هر آن چه که نظام قدرتمند جمهوری اسلامی به عرصه ظهور و بروز گذشته است باید بدانیم که نتیجه مجاهدت های آنان و همچنین مردم خوبمان بعد از جنگ است.

وی همچنین با اشاره به دهه 80 آن را صحنه رویارویی در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی با دنیای استکبار نامید و گفت: اگر هر کدام از این فشارها بر علیه کشوری غیر از ایران بود در مدت کوتاهی از پا در می آمد.

رحمانی فضل افزود: بحث تحریم ها در کنار تهدید و تهاجم رسانه شدید به این ملت پروژه ای بود که غرب برای به زانو در آوردن ایران تعقیب می کرد تا پروژه تغیر رفتار ایران را رقم بزند اما با شکست در این پروژه، پروژه کنترل و مدیریت انقلاب را پیگیری کرد.

وی افزود: بزرگترین اقدام غربی ها بر علیه ایران جن بود و بعد از آن نیز پروژه تغییر رفتار دنبال کردند و بعد از دهه 80 موضوع مدیریت و ک نترل را در دستور کار خود قرار دادند که اوج آن تحریم های اقتصادی بود.

وزیر کشور با بیان اینکه از سال 81 بحث هسته یا در کشور شروع شد گفت: غربی ها 11 سال است که با این موضع مقابله می کنند. روزهای اول ما برای اجازه گرفتن یک سانتریفیوژ بحث می کردیم که آنان راضی نمی شدند بعد از  آن برای 20 سانترفیوژ مرحله بعد سر یک آبشار 126 تایی و بعد از زمانی بر روی غنی سازی 3 درصد با ما بحث می کردند.

وی اظهار داشت: بعد از 11 سال رویایی غرب با ایران ما امروز مجوز پیدا کردیم که 19 هزار سانتریفیوژ و 5 درصد غنی سازی داشته باشیم و 20 درصد را در داخل مصرف کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به مذاکرات هسته یا گفت: امروز شش کشور بزرگ و قدرتمند دنیا با ایران پای میز مذاکره نشسته اند و توافقی کردند هک هیچ توجیهی برای آن ندارند بنابراین حرف های ضد و نقیض می زنند که این نشان دهنده فشار افکار عمومی بر روی آنان است، آیا این افتخار کمی برای ملت ایران است؟

وی تصریح کرد: اگر این مسیر 11 ساله را تعقیب کنیم قویترین عنصری که ما را به این نقطه مطلوب رساند مقام معظم رهبری است.

وزیر کشور گفت: رهبر انقلاب با هدایت داهیانه با مقاومت روی اصول ترسیم راهبردهای لازم و هدایت های لازم در شرایط مختلف ما را به این نقطه مطلوب رساندند و در خیلی از موارد در مقاطع حساس هدایت رهبری جهت گیری اصلی را شکل می داد.

وی با اشاره به تهدیدهای نظامی کشورهای استکباری بر علیه ایران گت: بعضی مواقع افراد مهمی از دولت های مختلف می آمدند و ساعت و روزهای حمله نظامی را به ما اطلاع می داند ما که خدمت رهبری گزارش می کردیم ایشان با شجاعت می گفتند که اینان هیچ غلطی نمی توانند را بکنند اما شما ملاحظات لازم را انجام دهید بنابراین ایشان در هیچ صحنه ای نترسید و نلرزید و قلب خود را به خدای بزرگ سپرد بنابراین کار کردن برای این ملت در پناه رهبری جزو افتخارات این نظام است و ما باید قدردان چنین رهبری باشیم.

رحمانی فضلی مردم را دومین عامل موفقیت ایران در روزهای اخیر نام برد و گفت: ایستادگی و مقاومت این مردم به تبعیت از رهبرشان باعث پیروزی های مختلف انقلاب در عرصه های مختلف شده است.

وی افزود: درست است که این ملت تحت فشارهای شدید قرار گرفته اند اما امروز وقتی رسانه های صهیونیستی و رسانه های دنیا اسم ایران را می برند همگان متوجه می شوند که این مردم چگونه ملتی هستند.

وزیر کشور تصریح کرد: 34 سال قدرت جهانی و نظام سیاسی سلطه با همه بازارهایش بر علیه ملت تلاش می کند اما در این تهدیدها اعترافی به پیشرفت و اقتدار ایران وجود دارد.

وی با بیان این که امروز دعوای نظام سلطه با ایران در مساله پیشرفت علم و درجه آن است گفت: جهان اعتراف می کند که باید ملت ایران را کنترل کند تا نتوانند به تکنولوژی برتر دست یابند و این اقدام یک طرفش تهدید است اما طرف دیگر اعتراف به قدرت ایران در متن این تهدید قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز در عرصه های مختلف اظهار وجود می کند فتگ ما در منطقه حرف اول را می زنیم و کدام موضوع منطقه ای است که بدون ایران حل و فصل شود.

رحمانی فضلی با اشاره به حضور آمریکا در منطقه گفت: این کشور در عراق می خواست حلقه محاصره ایران را تکمیل کند. در لبنان با یک جنگ محدود می خواست به اهدافش برسد که این جنگ بعد از 33 روز به شکست آنان انجامید. در غزه، سوریه، مصر، لیبی، افغانستان آیا به اهدافی که می خواستند رسیدند؟

وی تاکید کرد: اقتضائات شرایط بین المللی ایجاب می کند ما مسیر طی شده را با قدرت و اهتمام بیشتری طی کنیم چرا که در دو تحول بین المللی گذشته ما نتوانستیم سهم خود را از قدرت جهانی بگیریم. یک بار در جنگ جهانی اول و بار دیگر در جنگ جهانی دوم و امروز که نظام دو قطبی فرو ریخته است و هنوز شرایط جدید شکل نگرفته است ایران باید سهم خود را از قدرت در نظام بین الملل بگیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه ما فریب لبخندهای آمریکایی را نخواهیم خورد گفت: این مذاکرات یک فرصت بود که ایران به خوبی از آن استفاده کرد و این فرصت نیز نتیجه استقامت ملت ایران بود و نه خواست غربی ها، ما قدرتمند هستیم که توانستیم آنان را پای میز مذاکره بنشانیم.

وی با اشاره به اولویت های امروز کشور بعد از موفقیت در مذاکره با قدرت های جهانی گفت: امروز باید اولویت کشور توسعه اقتصاد باشد چرا که اقتصاد پاشنه آشیل ما است.

وی با بیان اینکه مردم در این توسعه اقتصادی نقش مهمی دارند گفت: شما کارمندان بسیجی وزارت کشور نقش مهمی در نظام سلسله مراتبی کشور در جایگاه وزارت کشور ایفا می کنید و نقش بسیار حساسی در هماهنگی و ایجاد انسجام و وحدت داریم و ما باید هر شهرستان را تبدیل به کارگاه تولید اقتصادی و هسته مقاومت اقتصادی کنیم تا ظرفیت این ملت نیز در عرصه اقتصادی فعال شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: رصد و تحلیل شرایط در وضعیت کنونی و کار و تلاش تولید زیاد وظیفه و تکلیف انقلابی ما در این مقطع است.

وی دومین اولویت را در شرایط کنونی وحدت و انسجام ملی نام برد و گفت: حرکتی که مردم ایران در 13 آبان انجام داد غربی ها را دچار تردید کردند چرا که آنها فکر می کردند به دلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی ایران تسلیم شده و می خواهد پای میز مذاکره بنشیند اما حضور مردم در 13 آبان آنان فهمیدند که دچار تحلیل اشتباه شدند و آن اجتماع با شکوه حمایت جدی مردم از دولت بود و باعث چنین موفقیتی شد.

وی با تاکید بر این که تولید و کار و وحدت و انسجام دو مولفه ای است که باید امروز در دستور کار ما باشد گفت: ما باید تمام تلاش خود را به کار بریم تا این دو موضوع را به نحو احسن مدیریت کنیم تا در آینده با افتخار و سربلندی به نسل های بعدی پیام وحدت و انسجام و استقامت را بدهیم و تلاش کنیم این انقلاب و نظام را به سرمنزل نهایی خودش که همانا بسط و گسترش عدالت در دنیا است تحویل دهیم.

رحمانی فضلی در پایان با اشاره به اتمام روند انتخاب استانداران گفت: بعد از پایان انتخاب استانداران یک گزارش سه ماهه ای از روند فعالیت وزارت کشور در این مدت ارایه خواهم کرد.

کد N33

وبگردی