آفتاب
220 نماینده مجلس در بیانیه ای تاکید کردند:

حیثیت امروز نظام مدیون بسیج است/ مسئولان برای شکوفایی بیشتر بسیج تلاش کنند

حیثیت امروز نظام مدیون بسیج است/ مسئولان برای شکوفایی بیشتر بسیج تلاش کنند

220 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضا بیانیه ای اعلام کردند: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه خود را از بسیج این شجره طیبه و یادگار به حق امام راحل اعلام می نماییم و از همه مسئولان و دلسوزان نظام خواستاریم برای شکوفایی هر چه بیشتر بسیج تمام تلاش خود را معطوف کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بیانیه ای در حمایت از بسیج با امضای 220 نماینده مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسیج شجره طیبه و درخت تناور است که شکوفه هایی آن بوی حیات وصل می دهد. (امام خمینی (ره) )

امام راحل همیشه در نقش مردم و اهمیت حیاتی آن در تامین سلامت و موفقیت نظام تاکید داشته و با دریات خاصی در آذرماه 1358 طی بیاناتی ضرورت تشکیل بسیج مستضعفان را اعلام فرمودند.

ثمرات این شجره طیبه در پی بحران سالهای اولیه انقلاب و جنگ تحمیلی و بعد از آن به سراسر مملکت اسلامی ما رسید و فضای آن را معطر ساخت. در اندیشه امام (ره)، بسیج نهادی فرهنگی، اجتماعی و مردمی است. در این نگرش بسیج دیگر صرفا سازمانی نظامی نیست که در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد بلکه تشکیلاتی است فراگیر و پاسخگوی نیازهای اساسی جامعه که با اجزای نظام چنان هماهنگی دارد که انفصال از آن متصور نیست.

حیثیت امروز نظام تا حد زیادی مدیون بسیج و عضویت مردم در آن بوده است، حتی شکل گیری حکومت اسلام با کمک بسیج همه جانبه در جهان اسلام امکان پذیر خواهد بود که به گفته امام راحل این امر شدنی است.

به فرموده مقام معظم رهبری بسیج رمز پایداری، ماندگاری و عزت ملی است. حضور بسیج در همه عرصه ها و صحنه هایی که انقلاب اسلامی به آن نیازمند است کلید طلایی حل مشکلات کشور است. مقام معظم رهبری همواره با توصیف از این نهاد بر حمایت از آن تاکید کرده و بر تقویت بسیج پافشاری نموده اند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه خود را از بسیج این شجره طیبه و یادگار به حق امام راحل اعلام می نماییم و از همه مسئولان و دلسوزان نظام خواستاریم برای شکوفایی هر چه بیشتر بسیج تمام تلاش خود را معطوف کنند.

کد N30

وبگردی