آفتاب

انواع المنت و کاربردهای آن در صنعت

انواع المنت و کاربردهای آن در صنعت

المنت ها نقش مهمی در صنایع دارند که در بسیاری از کارخانجات ، تولیدی ها ، لوازم خانگی و … به کار می روند.

المنت ها یک رشته سیم نیمه هادی با مقاومت بالا هستند که انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کنند. المنت ها مقاومت بالایی در مقابل جریان الکتریکی دارند که در توان های متفاوتی تولید شده و در بازار عرضه می شوند. این مقاله توسط گروه صنعتی ترموتک تولید کننده انواع المنت های صنعتی نگارش شده است و در ادامه به معرفی رایج ترین المنت ها و کاربردهای آن می پردازد.

انواع المنت های صنعتی

- المنت های تسمه ای

- سرامیکی

- میله ای

- فشنگی

- سیلیکون رابر

- سیلیکون کارباید

- نواری و …

المنت های تسمه ای

نام دیگر آن کمربندی یا حلقه ای است و در سایز ها و وات های متفاوتی ساخته می شود. همچنین در انواع قابدار، سیم دار و پیچ دار با روکش استیل یا گالوانیزه می باشد که معمولا به صورت سفارشی تولید می شوند. المنت های تسمه ای برای تولید و انتقال حرارت از طریق تماس به کار می روند. کاربرد آنها در صنایع تولید پلاستیک ( دستگاه های تزریق پلاستیک و اکسترودر ها ) و صنایع تولید آلومینیوم است.

المنت های سرامیکی

در تولید این المنت ها از عایق سرامیکی استفاده می شوند و معمولا به شکل حلقه ای سفارش داده می شوند. ابعاد و قدرت این هتیر نیز تنوع بسیاری دارد و از آنها در صنایع تولید پلاستیک، بسته بندی ، تولید کاشی و سرامیک استفاده می شود.

المنت های میله ای

هیترهای میله ای را می توان به عنوان یکی از پرکاربردترین المنت های صنعتی معرفی کرد. این المنت ها نیز د ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارند و با پوشش مس ، استیل یا تیتانیوم و … تولید و عرضه می شوند. پوشش محافظتی این المنت ها قوی بوده و در ولتاژهای متفاوتی قابل سفارش می باشند. انواع رایج آن ( المنت های میله ای فین دار، فلنج دار و مهره دار می باشد)

همچنین کاربرد آنها در صنایع شیشه و پلاستیک ، انواع لوازم خانگی ، دستگاه های بسته بندی ، خشک کن و … می باشد.

هیترهای نواری

المنت های نواری یا Strip Heater قدرت گرمایشی سریعی دارند و برای انتقال و ایجاد حرارت به سطوح صاف به کار می روند. این نوع المنت نیز با قدرت ها و ابعاد متفاوتی قابل تولید می باشند. جهت سفارش و خرید انواع هیترها می توانید با مجموعه ترموتک در تماس باشید.

ترموتک تولید کننده انواع المنت های صنعتی

مجموعه ی ترموتک با بیش از ۱۵ سال سابقه و تجربه در راستای طراحی و ساخت المنت های صنعتی ( تسمه ای ، میله ای ، المنت فلنج دار ، نواری ، سرامیکی و … )  مفتخر است نقش خود را در تولید و تامین هیترهای مورد مصرف در صنعت کشور ایفا کرده است. این مجموعه محصولات خود را با ۳ سطح کیفی متفاوت تولید و عرضه می کند. جهت اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.
کد N2371109

وبگردی