آفتاب

شهاب حسینی نشان فرهنگ و هنر فرانسه را دریافت کرد

شهاب حسینی نشان فرهنگ و هنر فرانسه را دریافت کرد

نشان فرهنگ و هنر فرانسه در یک مراسم رسمی که شامگاه پنجشنبه در سفارت فرانسه در تهران برگزار شد، به شهاب حسینی هنرمند ایرانی اهدا شد.

شهاب حسینی، پنجشنبه شب در سفارت فرانسه نشان عالی وزارت فرهنگ و هنر دولت فرانسه را از فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در تهران دریافت کرد و نامش در ردیف کسانی که این نشان را از دولت فرانسه دریافت کرده‌اند، ثبت شد.


حسینی یکی از پرافتخارترین بازیگران سینمای ایران در سطح بین‌المللی و از جمله محبوب‌ترین چهره‌های سینمایی کشور است. او  در سال‌های اخیر موفق به دریافت نخل طلای جشنواره کن و خرس نقره‌ای جشنواره برلین برای بازیگری شده است.


در مراسم اهدای نشان شوالیه، در کنار شهاب حسینی چهره‌های فرهنگی مختلفی از سایر نقاط جهان حضور داشتند.


نشان فرهنگ و هنر فرانسه، در سال ۱۹۵۷ میلادی بر اساس طرح آندره مالرو (André Malraux) نویسنده مطرح فرانسه و وزیر وقت فرهنگ این کشور بنیان گذاشته شد. این نشان با هدف تقویت جایگاه ادبیات و هنر در دنیا به هنرمندانی تعلق می‌گیرد که در توسعه و غنی‌کردن فرهنگ در دنیا و به ویژه در فرانسه نقشی ایفا کرده اند.


پیشتر در ایران شخصیت‌هایی چون محمدرضا شجریان (خواننده)، دکتر حسابی، عباس کیارستمی (کارگردان و عکاس)، داریوش شایگان (نویسنده و شاعر بود)، لیلا حاتمی (بازیگر)، یدالله رویایی (شاعر)، شهرام ناظری (خواننده)، محسن مخملباف (کارگردان)، پری صابری (کارگردان تئاتر و نمایشنامه‌نویس)، اصغر فرهادی (کارگردان) و محمدعلی سپانلو (شاعر و مترجم ایرانی) نشان شوالیه را دریافت کرده‌اند.
کد N2349119

وبگردی