آفتاب

برنامه های تمرینی دستگاه های هوازی (تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی)

برنامه های تمرینی دستگاه های هوازی (تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی)

اگر از آن دسته افرادی هستید که در منزل یا باشگاه از دستگاه های هوازی زیاد استفاده می کنید ، لازم است برنامه مشخصی را اجرا کنید.

در این مقاله ما سعی داریم به شما برنامه ای برای کاهش وزن و چربی سوزی با دستگاه های هوازی ( تردمیل ، دوچرخه ثابت ، الپتیکال ) معرفی کنیم تا شما سریع تر به نتیجه مطلوب خود برسید.




برنامه تمرینی چربی سوزی با تردمیل :


در این بخش ، یک برنامه پر بازده و خوب به شما معرفی می کنیم تا شما بتوانید بر روی تردمیل این برنامه را اجرا کنید و چربی بیشتری بسوزانید.برنامه های تمرینی برای تردمیل هایی در نظر گرفته می شوند که دارای تنظیم شیب برقی باشند زیرا تنظیم دستی شیب در تمرین ها امکان پذیر نیست و بنابراین با تردمیل های شیب دستی نمی توان برنامه هایی که وابسته به تغییر شیب مکرر هستند را انجام داد؛ البته می توان برای تردمیل های شیب دستی برنامه هایی که وابسته به تغییر مکرر سرعت هستند و در آنها شیب ثابت است را انجام داد. در نظر بگیرید که برنامه هایی که در این مقاله معرفی می شود برای افرادی که مشکلات مفصلی مثل آرتروز یا دیسک دارند و یا مشکلات قلبی دارند ممکن است مشکل ساز باشد ؛ بنابراین قبل از اجرای این برنامه ها ، با پزشک متخصص خود مشورت کنید و اگر از نظر پزشک مشکلی نداشت آن وقت می توانید از این برنامه ها استفاده کنید.
برنامه ای که الان به شما معرفی می کنیم ، ترکیبی از پیاده روی و آرام دویدن است که تغییرات شیب هم به آن اضافه شده است . تغییرات شیب به طور مستمر در تمرین با تردمیل باعث افزایش کالری سوزی و درگیری بیشتر ماهیچه ها می شود.


   درجه شیب
سرعت (کیلومتر بر ساعت)

    زمان (دقیقه)

2.0

3.0

5:00 تا 0:00

4.0

3.5

8:00 تا 5:00

5.0

4.0

11:00 تا 8:00

8.0

3.5

16:00 تا 11:00

10.0

3.0

21:00 تا 16:00

8.0

3.5

26:00 تا 21:00

10.0

3.5

31:00 تا 26:00

8.0

4.0

34:00 تا 31:00

10.0

3.0

37:00 تا 34:00

5.0

3.5

40:00 تا 37:00

2.0

3.0

45:00 تا 40:00






برنامه تمرینی اینتروال با دوچرخه ثابت:


به طور کلی این موضوع را در نظر بگیرید دوچرخه ثابت هایی که دارای تنظیم درجه سختی برقی هستند به طور پیش فرض تعدادی برنامه تمرینی دارند و به همین دلیل است که قیمت دوچرخه ثابت با درجه سختی برقی بیشتر از دوچرخه ثابت با درجه سختی دستی می باشد .
این برنامه ، تکرار رکاب زدن آسان ، متوسط و سخت است . این تغییر مستمر درجه سختی ، در حین تمرین ، باعث می شود تا عضلات بیشتر تلاش کنند و کالری بیشتری سوزانده شود . امیدوارم معرفی این برنامه برای شما مفید باشد. در تمرین زیر منظور از :

درجه سختی آسان : یعنی راحت ترین حال و کم ترین درجه سختی
درجه سختی متوسط : یعنی در حدی که انگار از یک تپه کوچک در حال بالا رفتن با دوچرخه هستید.

درجه سخت : یعنی در حدی که انگار در حال انجام دادن کاری هستید که نفس هایتان را سنگین کرده و توانایی صحبت کردن را از شما گرفته است.
درجه خیلی سخت: یعنی در حدی که به سختی بتوانید رکاب بزنید ، برایتان سخت باشد و دلتان بخواهد هرچه سریعتر تمام شود.


تعداد دفعات تکرار ست

درجه سختی

زمان ( دقیقه و ثانیه )

-


آسان( گرم کردن )


5 دقیقه


4 بار

سخت

متوسط

30 ثانیه

30 ثانیه

-

آسان

1 دقیقه

4 بار

سخت

متوسط

1 دقیقه

30 ثانیه

-

آسان

1 دقیقه

3 بار

خیلی سخت

آسان

45 ثانیه

15 ثانیه

-

آسان

2 دقیقه

-

آسان (سرد کردن)

5 دقیقه






برنامه تمرینی با اسکی فضایی برای مبتدیان:


این تمرین 20 دقیقه ای که برای افراد مبتدی آماده کرده ایم ، این مزیت را دارد که با کمتر کردن فشار وارد بر مفاصل و ماهیچه ها ، آن ها را آماده می کنیم برا تمرینات سخت تر و عضله سازی بیشتر ! به طور کلی استفاده از اسکی فضایی ، فشار کمی به مفاصل ، استخوان ها و ماهیچه ها وارد می کند در صورتی که بر کالری سوزی و چربی سوزی آن ، تاثیری ندارد و فرد همچنان هنگام تمرین با این دستگاه هوازی ، کالری و چربی از دست می دهد . امیدوارم برنامه زیر برای شما مناسب و مفید باشد .
درجه سختی

سرعت

زمان

4
با سرعت ملایم به طوری که احساس راحتی کنید، گرم کنید.

5 دقیقه
5
کمی سرعت را بالا ببرید به طوری که به راحتی بتوانید صحبت کنید و در عین حال احساس راحتی اولیه را نداشته باشید. این حالت پایه است.

3 دقیقه
6-5
سرعت خود را کمی بیشتر از قبل کنید

2 دقیقه
5
سرعت خود را به حالت پایه برگردانید

3 دقیقه
4
سرعت را کمی افزایش دهید تا از حالت پایه بیشتر شود

2 دقیقه
با سرعت ملایم به طوری که احساس راحتی کنید، بدن را سرد کنید

5 دقیقه


بعد از این تمرین 20 دقیقه ای ، آب کافی بنوشید . شما می توانید تا یک هفته همین برنامه را اجرا کنید و پس از آن یک بخش 2 دقیقه ای با سرعت ملایم و یک بخش 3 دقیقه ای با درجه سختی بیشتر قبل از سرد کردن به تمرین اضافه کنید و به این ترتیب یک تمرین 30 دقیقه ای داشته باشید که علاوه بر زمان بیشتر ، سخت تر است و در حین انجام آن کالری بیشتری می سوزانید.

در هنگام خرید اسکی فضایی به متحرک بودن با نبودن دسته های آن توجه کنید ؛ برای کسانی که می خواهند فقط پاها و نیمه پایینی بدن آن ها تقویت شود متحرک بودن یا نبودن دسته ها چندان تفاوتی ندارد ولی برای کسانی که می خواهند بر عضلات کل بدن کار کنند و علاوه بر پاها می خواهند دست هایشان نیز در تمرین درگیر باشد باید حتما الپتیکالی خریداری کنند که دسته های متحرک دارد.
سخن آخر :

معرفی این برنامه ها به شما کاربران گرامی صرفا برای سریع تر به هدف رساندن و راهنمایی شما برای بهتر نتیجه گرفتن است .
در نظر بگیرید که قبل از خرید هر یک از این دستگاه ها و به صورت هدفمند ، طبق برنامه خاصی تمرین کردن در رابطه با شرایط فیزیکی و جسمانی خودتان اطلاعات کافی داشته باشید و از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل کنید؛ زیرا این برنامه ها برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت کامل هستند طراحی شده و برای افراد دیگری که از نظر فیزیکی مشکل خاصی دارند ممکن است مشکل ایجاد کند ؛ این گونه افراد حتما باید از پزشک خود مشورت بگیرند و بعد از آن اقدام به خرید این دستگاه ها و یا تمرین با آن ها بکنند.

توصیه ما به شما کاربران محترم این است که قبل از خرید دستگاه های ورزش خانگی با مشاوران تخصصی سایت مارکتستان تماس بگیرید تا آنها با توجه به شرایط شما بهترین مدل دستگاه را پیشنهاد بدهند.
کد N2324563

وبگردی