آفتاب
با ترجمه محمدعلی مهمان‌نوازان

«بچه‌های صحرا» به ایران رسید

«بچه‌های صحرا» به ایران رسید

کتابی دیگر از واریس دیری با عنوان «بچه‌های صحرا» با ترجمه محمدعلی مهمان‌نوازان روانه بازار کتاب ایران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «بچه‌های صحرا» اثر واریس دیری نویسنده آثار پرمخاطبی چون کل‌صحرا و طلوع صحرا است که با ترجمه محمدعلیمهمان‌نوازان از سوی نشر مروارید منتشر شده است.

این کتاب به گفته مولف آن پرده از واقعیتی پنهانی درباره مثله‌سازی جنسی زنان بر داشته و جزئیاتی از تحقیق وتفحص‌های انجام شده پیرامون آن را روایت می‌کند. این کتاب و نویسنده آن شرح داده‌اند که این اتفاق نه فقط در آفریقای خشن و یا آسیای سنت‌گرا که در قلب به اصطلاح متمدن امروز جهان یعنی اروپا نیز انجام می‌پذیرد.

دیری در کتاب خود شرحی از سفرش به نقاط مختلف اروپا را بیان می‌کند و با کارشناسان و متخصصان زیادی در این زمینه صحبت می‌کند و حتی به مرور قوانین و مقررات مختلفی نیز می‌پردازد  و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که در قلب اروپای مدرن نیز این دست اتفاقات برای زنان در دست انجام است.

دیری همچنین در کتاب خود با مقایسه واکنش‌های قضایی و برخورد متصدیان مربوط به این پدیده درباره زنان در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که نگرش یکسانی به این دست اعمال یرای زنان در دنیا وجود ندارد ونیاز به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این زمینه به شدت حس می‌شود.

واریس دیری نویسنده، هنرپیشه، فعال اجتماعی و سفیر سازمان ملل در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ است. او متولد سال ۱۹۶۵ در کشور سومالی و در خانواده‌ای صحرا نشین است و کتاب نخست خود با عنوان گل صحرا را نیز با الهام از زندگی خود  تالیف کرده است و در آن شرح فرارش از ازدواجی ناخواسته‌ای که خانواده‌اش برای وی تدارک دیده بود و رسیدنش به لندن را شرح می‌دهد. کتاب طلوع صحرا از این نوینسده نیز شرحی است بر سفر او به کشور زادگاهش و دیدار با خانواده‌اش پس از سالهای متمادی.

کتاب بچه‌های صحرا آخرین تلاش او برای مبارزه با مثله‌سازی جنسی زنان در جهان است که به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.

نشر مروارید این ترجمه را با قیمت ۳۹ هزار تومان در ۲۴۱ صفحه منتشر کرده است.
کد N2268364

وبگردی