آفتاب

«سلطنت پول!»

«سلطنت پول!»

این سُخن معلم بزرگ شهیر جناب پروفسور حسابی است که گفته است: «از کسانی که همه‌چیز را محاسبه می‌کنند، بترسید و هرگز قلبتان را در اختیار آنها نگذارید! آن‌ها حساب عشقی که نثارت می‌کنند را نیز دارند و روزی آن را با تو تسویه می‌کنند! در رابطه‌ها اگر دیدی طَرف مقابلت از چیزی که برات خریده مدام صحبت می‌کند؛ کمتر به احساسش اعتماد کن؛ زیرا جایگاه پول برایش در اولویّته!»

در یکصد سال اخیر که نظام پولی جدید همراه با سبک زندگی مختلط با فرهنگ بیگانه بر ملت ما تحمیل شده است، نمی‌دانم چه بر سر ما آمده است که «پول» در میان ما از جایگاهی چنین والا برخوردار شده است تا جايي که:

-برخی برای به‌دست‌آوردنش، فرزند، کلیه، قرنیه و خودفروشی مي‌کنند!

-آناني هم که در پی عبادات خدا هستند، با باليدن بر ناز شست پولداري خود به حج و زيارت‌ها و سفرهاي مکرّر گرفتار مي‌شوند! و چنین فهميده‌اند که ارتقای معنوی در پَرتو پولداري به‌دست مي‌آيد و هرگز بين پول خود و رفع نياز كليه و قرنيه و خودفروشان، پل و پيوستي برقرار نمي‌بينند!!

- طبیباني هم که در اتاق و ضمن عمل، تلفنی معامله و دلالی اتومبیل و زمین و مِلک مي‌كنند، خود به میکروب پول‌زایی و پولداري گرفتار گشته و هيچ نقشي براي خود در درمان بیماران بي پول  قايل نيستند!

- بسیاری از خانواده‌ها هم بر سر نداشتن و کم‌داشتن پول با یکدیگر مُجادله وجنگ و دعوای درون گروهی! دارند و همه عواطف‌شان، زیر پا و کفش و دمپایی لِه و بسیارشان هم متلاشی می‌گردند.

-ريشه تغذیه خوب و استراحت خوب و دندان خوب، تفریح خوب، رفاه و همه و همه به ريش پول گره زده شده و بدون پول، تعریف و تفسیر نمی‌شوند!

- عشق ودوستي هم، با چپاول پول و ثروت و موقعيت ارتباط شومي برقرار كرده و اساساً بدون نشان‌يافتن از پولداري عشقي توليد نمي‌گردد! و در صورت وجود پول هم، در نیمه راه، به‌خاطر پول، كار عاشق و معشوق به كشتار مي‌انجامد!


این رویه سلطنت و حکومت پولی حتماً زیبنده جامعه اسلامی و از بایسته‌های حکمرانی دینی نبوده و نیست! باید براي درمان خطر اين ويروس ويرانگر اجتماع و جامعه اسلامي فكري شود و جماعتي از فن‌زدايان و ضد پول، روانشناسان، جامعه‌شناسان، اقتصاددانان، علمای دینی و انسانی را فراخوانید و از آنها بخواهید تعریف پول و نسبت آن با رُشد انسانی وتأمین حوائج در جامعه اسلامي کاوش كنند و نسخۀ مناسب با جامعه موعود انقلاب اسلامی را یافته و به معرض نقد و نظر عموم و خواص بگذراند! ما بنا بوده و هست كه الگوي مناسب تقواخواهان در عصر آخرالزمان باشيم!
کد N2246697

وبگردی