گرما یکی از بزرگترین دشمنان کامپیوتر شماست؟

▪ آیا می دانید که گرما یکی از بزرگترین دشمنان کامپیوتر شماست؟ یکی از بزرگترین دشمنان دستگاه های الکترونیکی گرما است. گرمای بیش از اندازه در نحوه عملکرد صحیح قطعات الکترونیکی …

▪ آیا می دانید که گرما یکی از بزرگترین دشمنان کامپیوتر شماست؟
یکی از بزرگترین دشمنان دستگاه های الکترونیکی گرما است. گرمای بیش از اندازه در نحوه عملکرد صحیح قطعات الکترونیکی اختلال ایجاد می نماید و باعث بروز اتفاقاتی چون از کار افتادن سیستم می شود. کامپیوتر برای خنک کردن قطعات حساسی مانند CPU از فن (fan) استفاده می کند. بنابر این همیشه از کارکردن فن های کامپیوتر خود مطمئن گردید.
▪ آیا می دانید که چرا قطعات مختلف کامپیوتر خیلی سریع کثیف می شوند؟
دارا بودن الکتریسیته ساکن توسط قطعات مختلف کامپیوتر باعث کثیف شدن سریع آنها می شود. مخصوصاً اگر کامپیوتر شما در محیطی آلوده و پرگرد و غبار باشد و یا در خانه سگ یا گربه نگاه دارید.
آیا می دانید که اگر یک نفر به تنهایی می خواست سیستم عامل ویندوز را بسازد چند سال طول می کشید؟
رمز موفقیت شرکت های بزرگ کامپیوتری مانند مایکروسافت در مدیریت و هدفمند بودن فعالیت های آنهاست. تولیدات نرم افزاری این شرکت ها حاصل همکاری افراد و شرکت های مختلف و نتیجه یک کار گروهی است.
سیستم عامل ویندوز نیز نتیجه کار گروهی چندین فرد، گروه و یا شرکت است. به این صورت که قسمت های مختلف این سیستم توسط افراد مختلف در اقصی نقاط دنیا ایجاد گردید و تحت قالب شرکت مایکروسافت به یکدیگر متصل شده اند و به صورت یک سیستم عامل ارائه گردیده است.
نقل قول است که اگر یک فرد به تنهایی می خواست سیستم عامل ویندوز را ایجاد کند ۸۰ سال طول می کشید.