پخت ماهی و میگو به وسیله مایکروفر

● مواد لازم: ( پخت ماهی ) ▪ ماهی ۱ عدد ▪ کره ۵۰ گرم ▪ ترخون ۲۵ گرم ▪ نعناع ۲۵ گرم ▪ جعفری ساطوری ۲۵ گرم ▪ لیمو ترش ۱ عدد ▪ فلفل کمی ▪ نمک کمی ● طرز تهیه " ابتداشکم ماهی را برش داده و محتویات …

● مواد لازم: ( پخت ماهی )
▪ ماهی ۱ عدد
▪ کره ۵۰ گرم
▪ ترخون ۲۵ گرم
▪ نعناع ۲۵ گرم
▪ جعفری ساطوری ۲۵ گرم
▪ لیمو ترش ۱ عدد
▪ فلفل کمی
▪ نمک کمی
● طرز تهیه "
ابتداشکم ماهی را برش داده و محتویات آن را خارج کرده و ماهی را خوب تمیز کرده و بشویید بعد آن را خشک کنید. کره را داخل یک بشقاب کوچک مناسب گذاشته و به مدت ۳۰ ثانیه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید، سپس ماهی را کاملا آقشته به کره کرده، مقداری نمک و فلفل روی آن پاشیده و سبزی را داخل شکم ماهی قرار داده، آن را داخل یک ظرف مناسب بگذارید. روی ظرف را با پوشش پلاستیکی مخصوص ( محافظ بهداشتی) پوشانده ، چند سوراخ روی آن ایجاد کرده و آن را به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. سپس ظرف را بیرون آورده ، روکش پلاستیکی را برداشته، ماهی را پشت و رو کنید و مجددا ظرف را به مدت ۱۰ – ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید پس از اتمام این زمان مقداری آب لیمو روی آن ریخته و سرو نمایید.
● مواد لازم: ( پخت میگو )
▪ میگو تازه ۵۰۰ گرم
▪ شیر هموژنیزه ۱ فنجان
▪ آرد سفید ۱ قاشق سوپخوری کره ۱۵۰ گرم
▪ خامه ۱۰۰ کرم
▪ آب ۲ فنجان
▪ جعفری ساطوری کمی
▪ فلفل کمی
▪ نمک کمی
● طرز تهییه سس میگو :
کره را در یک کاسه پیرکس به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر با قدرت ۱۰۰% بگذارید. سپس آرد را داخل کره بمالید و مدت ۲ دقیقه دیگر در مایکرفر با همان قدرت قرار دهید تا کمی تفت داده شود. شیر را کم کم داخل آرد و کره بریزید و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط به هم بزنید، مدت ۳-۴ دقیقه در مایکروفر با قدرت ۵۰% بگذارید تا سس کمی غلیظ شود، سپس خامه را نیز به آن اضافه کنید.
● طرز تهیه میگو:
میگوها را از داخل پوست در آورده، تمیز کرده، بشوئید، دو لیوان آب در یک ظرف پیرکس بریزید و یک قاشق نمک و فلفل نیز به آن اضافه کنید. ظرف را داخل مایکروفر با قدرت ۱۰۰% بگذارید تا به جوش آید. سپس میگوهها را داخل آن بریزید ۸-۶ دقیقه دیگر در مایکرفر با همان قدرت قرار دهید تا بپزد، بعد میگوهها را آبکش کرده و با سس آماده شده مخلوط نموده و کمی جعفری خرد شده روی آن بپاشید.
http://gourmand.blogfa.com/cat-۳۱.aspx