عشق جنگ

پس از روی کار آمدن گوردون براون در انگلستان، قدری از سیاست های جنگ طلبانه دولت این کشور کاسته شد و حتی نیروهای نظامی انگلستان از عراق خارج شدند. اما ظاهراً روحیه ماجراجویی …

پس از روی کار آمدن گوردون براون در انگلستان، قدری از سیاست های جنگ طلبانه دولت این کشور کاسته شد و حتی نیروهای نظامی انگلستان از عراق خارج شدند. اما ظاهراً روحیه ماجراجویی همچنان در میان برخی از اعضای قشر حاکم بر انگلیس وجود دارد. ازجمله این افراد می توان به شاهزاده ویلیام جنجالی اشاره کرد. او که جزء چهره های خبرساز در میان خانواده سلطنتی به حساب می آید، می خواهد مثل پدرش خلبان هواپیمای جنگی شود. چارلز پدرش هم یک خلبان نظامی است. به این منظور ویلیام در حال گذراندن یک دوره آموزش سریع خلبانی هواپیمای جت است. او که ۲۵ سال دارد در این دوره چهارماهه خواهد کوشید تا راه سریع تر و بیشتر کشتن را بیاموزد. بنا بر اعلام نیروی هوایی سلطنتی، وی به همراه ۱۰ هم دوره یی دیگر در کران ول واقع در شرق انگلستان آموزش های عملی خواهد دید. برنامه آموزش پروازهای نمایشی هم در دستور کار این دوره آموزشی قرار دارد. پرنس چارلز پدر ویلیام در سال ۱۹۷۱ دوره خلبانی را به صورتی طولانی تر طی کرده بود. این دوره معمولاً سه تا چهار سال طول می کشد. اما اختصاصاً برای ویلیام کوتاه شده است.
او قبلاً در نیروی زمینی هم حضور داشت و حتی چندین ماه جزء نیروهای اعزامی انگلستان در عراق بود و در آنجا کارهایی را که چندان هم اعلام نمی شد، انجام داد. حالا به نیروی هوایی آمده و قصد دارد پس از آن وارد نیروی دریایی هم بشود. علاقه وی به نظام برای مطبوعات انگلستان سوژه های زیادی فراهم کرده و طی یکی دو سال اخیر عکس های زیادی از این شاهزاده ماجراجو با لباس نظامی منتشر شده است که برخی از آنها هم مربوط می شوند به زمان حضورش در عراق. او که دومین وارث اصلی خانواده سلطنتی انگلستان محسوب می شود همواره جزء شخصیت های مورد توجه در مطبوعات کوچه و بازاری بوده و اکنون با نظامی گری های خویش بیشتر هم مورد اقبال این مطبوعات قرار دارد. او چند روز پیش اولین پرواز خود با هواپیما را به تنهایی انجام داد که عکس آن در رسانه های مذکور به صورت وسیع منتشر شد.
او پروازهای اولیه اش را با هواپیمای گروب- E۱۱۵ صورت می دهد و بعد سراغ هواپیمای سریع تری به نام توکانو-تی یک خواهد رفت. البته طی این مدت کوتاه به احتمال زیاد شاهزاده انگلیسی نخواهد توانست قابلیت های هدایت هواپیمای جنگی به صورت حرفه یی را به دست آورد و مدرک خلبانی وی بیشتر جنبه تشریفاتی خواهد داشت، همانطور که حضور او در عراق هم بیشتر حالت سمبلیک داشت. وگرنه خانواده سلطنتی انگلستان که بدون کار چندانی از پول مفت مالیات دهندگان انگلیسی بهره مند هستند، خیلی نمی توانند اهل زندگی یا کار در شرایط سخت و پیچیده باشند. آنها مثل ملکه انگلستان که با داشتن یک سمت تشریفاتی زندگی می کند، به زندگی تشریفاتی عادت دارند و نه چیز دیگر.