بحران و نیاز مخاطب به رسانه

در مواقع بروز بحران، نیاز مخاطب به رسانه بیشتر می‌شود و اگر به رسانه رجوع کند و چیزی نیابد و یا چیز نامناسبی پیدا کند دیگر به سراغ آن رسانه نخواهد رفت. در تشریح بیشتر موارد فوق …

در مواقع بروز بحران، نیاز مخاطب به رسانه بیشتر می‌شود و اگر به رسانه رجوع کند و چیزی نیابد و یا چیز نامناسبی پیدا کند دیگر به سراغ آن رسانه نخواهد رفت.
در تشریح بیشتر موارد فوق باید گفت؛ برخی از خبرنگاران رسانه های داخلی (مستقر در در داخل و یا خارج از کشور ) اغلب به دلایل متعدد از کنار سوژه‌های ناب و دست اول می گذرند . در نتیجه سوژه‌های آنان اغلب کلیشه‌ای و تشریفاتی هستند و در بسته بندی‌های نا زیبا ارائه می شوند. برخی از این دلایل به این شرح است: نقش عوامل درون رسانه ای و برون رسانه ای در سوژه یابی و پرداخت به آن.
اشراف و تسلط نداشتن خبرنگار بر علم ارتباطات، روش‌ها و اصول سوژه‌یابی و پرداخت به آن سوژه ها.
تسلط نداشتن اغلب خبرنگار اعزامی به کشور خارجی به زبان محل مأموریت.
عشق و علاقه نداشتن تعداد قابل توجهی از خبرنگاران به کار خود و روی آوردن به این حرفه برای داشتن شغل.
و غلبه نگاه اداری در کار رسانه.
خبرنگار نباید اداری فکر کند بلکه باید همه چیز را سوژه، همه جا را محل کار و همه زمان ها را ساعات کاری خود بداند. باید عِرق وحس خبری داشته باشد. همچنین باید بر حرفه خود تسلط داشته باشد. بدیهی است، روش آزمون و خطا در عصر تعدد و تکثر رسانه ها، سرعت رسانه را می‌گیرد و رسانه را به یک رسانه دنباله رو تبدیل می کند.
http://modernmedia.blogfa.com