از عوامل ریزش مو در مردان

ریزش مو یکی از دلایل اصلی ریزش مو، بالارفتن میزان DHT در خون است. DHT یا همان دی هیدرو تستسرون یکی از مشتقات تستسترون است. یکی از دلایل اصلی ریزش مو، بالارفتن میزان DHT در خون است. DHT یا همان …

ریزش مو یکی از دلایل اصلی ریزش مو، بالارفتن میزان DHT در خون است. DHT یا همان دی هیدرو تستسرون یکی از مشتقات تستسترون است.
یکی از دلایل اصلی ریزش مو، بالارفتن میزان DHT در خون است. DHT یا همان دی هیدرو تستسرون یکی از مشتقات تستسترون (هورمون جنسی مردانه) است که توانانی متوقف سازی رشد ارگانها را دارد.
افزایش میزان DHT از عدم توازن شیمیایی در خون ایجاد می شود. این مطلب ثابت شده، هنگامی که عدم تعادل شیمیایی حاصل شود تستسترون به DHT تبدیل می شود و به همین دلیل ریزش مو آغاز می شود.
دلایل و عادات رفتاری متعددی وجود دارد که باعث ازبین رفتن توازن شیمیایی در بدن می شود، برخی از مهمترین آنها عبارتند از :
▪ استرس
آیا می دانید استرس بیش از حد باعث ریزش مو می شود؟ استرس یکی از دلایل اصلی ازبین رفتن تعدل شیمیایی و در نتیجه ریزش مو می باشد، بنابراین باید سعی کنید همواره محیط آرامی را برای زندگی فراهم کنید.
▪ رژیم های نادرست
رزیم های غلط و کمبود مواد غذایی روزانه باعث ازبین رفتن تعادل شیمیایی بدن می شود. بدن شما به تغذیه مناسب برای عملکرد طبیعی خود نیاز دارد، لذا شدیدآ توصیه می شود که غذاهای سالم بخورید.
▪ خستگی
چند نفر از شما دچار بی خوابی و استراحت ناکافی است؟ مطمئنا افراد زیادی این گفته را تصدیق می کنند. (بیشتر از ۹۰ درصد از شما!)
به همین دلیل است که تنها در سال ۲۰۰۴ در آمریکا، چهار بیلیون دلار داروهای ضد افسردگی فروخته شده است. این داروها برای ایجاد تعادل در افرادی که بدنشان تعادل شیمیایی ندارد استفاده می شود.
همانظور که گفته شد دلایل ذکر شدهعلل اصلی بروز عدم تعادل شیمیایی در سیستم عصبی بشمار می آیند و هنگامیکه این تعادل برهم می خورد، تستسترون به DHT تبدیل شده و به همین دلیل DHT خون افزایش می یابد.
اما هنگامیکه DHT در جریان خون افزایش می یابد در اطراف غدد سازنده مو یک دیواره DHT ساخته می شود. همانگونه که ما به غذا برای زنده ماندن نیاز داریم، غدد مویی نیز به خون برای ادامه حیات نیاز دارند.
هنگامیکه DHT مانع از رسیدن خون به غدد مو می شود، این غدد دچار گرسنگی شده و به آرامی می میرند. بدینسان به تدریج دسته های مو نازک شده و می ریزند. سرانجام نفوذ DHT بر این غدد آنقدر زیاد می شود که مانع از ساختن موهای تازه می شود.