برای نشاط خانواده تلاش کنید

اگر تلویزیون تماشا می کنید از بچه ها بخواهید هنگام پخش آگهی های بازرگانی بلند شده و با موسیقی آن ورزش کنند.در نقطه سر خط امروز، چند کاری را که می تواند نقش مؤثری برای شادابی خانواده …

اگر تلویزیون تماشا می کنید از بچه ها بخواهید هنگام پخش آگهی های بازرگانی بلند شده و با موسیقی آن ورزش کنند.در نقطه سر خط امروز، چند کاری را که می تواند نقش مؤثری برای شادابی خانواده داشته باشد پیشنهاد می کنیم:
۱) اگر خانه تان حیاط دارد، باغچه ها را همراه هم آبیاری کنید و با خلاقیت خود آنها را آراسته و گل ها و سبزی های مختلف در آن بکارید.
۲) قایم باشک بازی کنید.
۳) اگر تلویزیون تماشا می کنید از بچه ها بخواهید هنگام پخش آگهی های بازرگانی بلند شده و با موسیقی آن ورزش کنند. این کار آنها را از نشستن صرف پای برنامه ها به انجام فعالیت بدنی تشویق می کند.
۴) همراه بچه ها والیبال، فوتبال و بدمینتون بازی کنید.
۵) اگر مسابقه ورزشی ای نزدیک خانه تان برگزار می شود، همراه بچه ها برای تماشا بروید.
۶) رفتن به سینما را از یاد نبرید.
۷) خرید کتاب را در برنامه خود قرار دهید و خود فرزندان را هم برای انتخاب کتاب مورد علاقه شان همراهتان ببرید.
۸) به جای رفت و آمد با ماشین، کمی از کارهای خود را بدون ماشین و پیاده انجام دهید. بعضی از روزها بچه ها را همراه خود پیاده به مدرسه ببرید و از مدرسه بیاورید.
۹) اگر فرزند خردسالی دارید با او بازی حیوانات انجام دهید. او را با حیوانات مختلف آشنا کنید و حتی همراه هم صدای آنها را در بیاورید.
۱۰) همراه فرزندان خود به سفر دور دنیا بروید! زیاد خرجی ندارد چون فقط یک نقشه نیاز است. در خصوص کشورها و آداب و رسوم مردمان مختلف صحبت کنید تا فرزندتان را از چهارچوب محدود دور خودش به جهانی وسیع تر ببرید.
۱۱) درباره افراد موفق و رموز موفقیت با هم صحبت کنید.
۱۲)همراه همه اعضای خانواده بازی فکری کنید.
۱۳) به خردسالان اجازه دهید در گوشه ای از خانه که برایشان در نظر گرفته اید راحت غلت بزنند و هر بازی ای که دلشان می خواهد انجام دهید. به خاطر داشته باشید گرایش کودکان به اضافه وزن از همین سنین شکل می گیرد.
۱۴)معلم هم شوید. اگر هریک از اعضای خانواده مهارت خاصی را می دانند، سعی کنند آن را به دیگران نیز آموزش دهند.
۱۵) ورزش هایی چون یوگا را نیز در برنامه تان بگنجانید. این کار آرامش را به همه خانواده هدیه می دهد.
۱۶)زمانی را انتخاب کنید و همه دور هم بنشینید. حالا فرصت خوبی است که از هم انتقاد کنید و کارهای خوب و بد یکدیگر را ذکر نمایید تا با این کار قدمی هم برای اعتلای شخصیت خانواده تان برداشته باشید.
۱۷) یک زنگ مطالع در نظر بگیرید و پس از آن زنگ تفریحی را نیز در نظر بگیرید.
۱۸) اگر خانه تان آسانسور دارد، بعضی از روزها را به پله نوردی اختصای دهید. بله! بگذارید فعالیت بدنی جزئی از برنامه زندگیتان شود و مطمئن باشید همین کارهای به ظاهر ساده هم بسیار مفیدند.
۱۹) به کارهی خانه چاشنی سرگرمی بیفزایید. مثلا گردگیری اتاق ها را به فعالیتی مفرح تبدیل کنید.
۲۰) از فعالیت هنری نیز غافل نشوید. همراه هم شعر بخوانید، نقاشی بکشید و فیلم و عکس بگیرید. اگر هم از دانش هنری برخوردار نیستید، چه اشکالی دارد که سعی کنید آن را فرا بگیرید؟
۲۱) اگر می توانید سری هم به استخر بزنید و شنایی بکنید.
۲۲) با همسایه ها و یا دیگر اقوام مسابقه ای ترتیب دهید و با هم رقابت دوستانه ای داشته باشید.
۲۳) و در آخر این که از خودتان قدردانی کنید. منتظر موقعیت و فرصت نباشید. هر موقع که دلتان خواست به همدیگر هدیه بدهید و از هم قدردانی کنید.