اسید هیالورونیك، قوام دهنده طبیعی صورت

داشتن پوستی سالم و جوان، نشانه سلامت اعضای داخلی بدن است. زمانی كه ارگان‌های داخلی بدن سالم باشند، در نتیجه پوستی شاداب و شفاف خواهید داشت. راز جوانی و رطوبت پوست در اسید هیالورونیك …

داشتن پوستی سالم و جوان، نشانه سلامت اعضای داخلی بدن است. زمانی كه ارگان‌های داخلی بدن سالم باشند، در نتیجه پوستی شاداب و شفاف خواهید داشت. راز جوانی و رطوبت پوست در اسید هیالورونیك (HA) نهفته است. زمانی كه ما پیر می‌شویم، بدن كمتر اسید هیالورونیك تولید می‌كند در نتیجه توانایی متعادل نگه داشتن رطوبت پوست را نیز از دست می‌دهد. اسید هیالورونیك در سنین ۱۸ تا ۲۰ سالگی شروع به افزایش می‌كند كه نقش مهمی در بافت و ساختار كلاژن و الیاف پوست دارد كه با كاهش كلاژن، پوست سفتی و قوام خود را نیز از دست می‌دهد. بعد از سنین ۴۰ سالگی سقوط اسید هیالورونیك آشكار می‌گردد. پوست حالت كشسانی و الاستیسیته خود را از دست می‌دهد و خطوط ریز و چین و چروك‌های پوست بیشتر نمایان می‌شوند.
در یك دهكده كوچك در ژاپن به نام یوزاری‌هارا (Yuzuri Hara) ده درصد از جمعیت اهالی آن دهكده دارای سنین بالاتر از ۸۵ سال می باشند و با بیماریهای ناشی از پیری مانند؛ سرطان، دیابت، مرض قند و آلزایمر نا آشنا هستند و به ندرت به پزشك مراجعه می‌كنند. پژوهشگران به عوامل سحرآمیزی كه منجر به جوان ماندن مردم دهكده یوزاری هارا می‌شد دست یافتند. با تحقیقات فراوان در مواد غذایی كه مردم آن دهكده مصرف می‌كردند به وجود اسید هیالورونیك پی بردند. این اسید به طور طبیعی در غذاهای حاوی كربوهیدرات كه در زمین های آن ناحیه می‌روید به فراوانی یافت می‌شود.
اسید هیالورونیك HAماده‌ای است كه به فراوانی از بدو تولد در بدن انسان وجود دارد و در عمیق‌ترین لایه پوست (Dermis)، قسمت حساس و عروقی میان پوست، واقع شده است.
اسید هیالورونیك HA ماده‌ای است كه به فراوانی از بدو تولد در بدن انسان وجود دارد و در عمیق‌ترین لایه پوست (Dermis)، قسمت حساس و عروقی میان پوست، واقع شده است. این اسید به نرم و گوشتالو نگه داشتن پوست كمك می‌كند. نقش حیاتی اسید هیالورونیك كمك به لغزنده نگه داشتن مفاصل بر روی یكدیگر، ترمیم سریع جراحات وارد شده بر پوست و دیگر شرایط بد پوستی می‌باشد. همچنین بینایی چشم را افزایش داده و در امر متعادل نگه داشتن رطوبت پوست نیز دخالت دارد. برای تولید محصولات ضد چروك پوست از اسید هیالورونیك استفاده می‌كنند.
پس با مصرف غذاهای حاوی كربوهیدرات كه بیشتر شامل حبوبات، غلات و گیاهان دارای برگهای سبز می‌باشند، به پیشگیری از چروكهای زودرس و عوامل ناشی از كهولت سن كمك كنید.