۲۰۰۸ Toyota Land Cruiser

تویوتا لندکروز جز اس یو وی هایی است که در کشور ما طرفداران زیادی دارد. راحتی - ابهت - قدرت و کیفیت بالای این خودرو سبب شده تا اکثر کسانی که توانایی لازم برای خرید این خودرو را دارند …

تویوتا لندکروز جز اس یو وی هایی است که در کشور ما طرفداران زیادی دارد. راحتی - ابهت - قدرت و کیفیت بالای این خودرو سبب شده تا اکثر کسانی که توانایی لازم برای خرید این خودرو را دارند به سراغش بیایند. اما لندرکروزی که هم اکنون این قدر بزرگ و پرابهت است در دهه ۶۰ و ۷۰ خودروی دو در کوچکی بیش نبود. شرکت تویوتا در دهه ۸۰ ابعاد لندکروز را بزرگتر نمود و گونه چهاردر آن را تولید کرد که در رده اس یو وی های متوسط (Mid size) جای گرفت. از آن زمان به بعد ابعاد لندکروز پیوسته رشد داشته تاکنون که مدل فیس لیفت شده این خودرو عرضه می شود. این خودرو نسبت به نسل قبل ۶ سانتیمتر در طول و ۳ سانتیمتر در عرض بزرگتر شده است. طراحی خارجی نسل جدید لندکروز در قسمت چراغ های جلو کمی نسبت به قبل تغییر کرده و از حالت مستطیلی بودن آن کاسته شده است. فرم چراغ های عقب این خودرو نیز دیگر عمودی نیست بلکه حالت افقی به خود گرفته است. در کل نمای لندکروز مدرن تر شده و خطوط آن جذاب تر به نظر می رسد ولی نمای جلوی آن خیلی زیبا از آب در نیامده و هنوز کهنه به نظر می رسد. موتور این خودرو همان موتوری است که در مدل توندرا نصب شده است. ۵‎/۷ لیتر حجم به همراه ۸ سیلندر وی شکل. که مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ هاست و ۳۸۱ اسب بخار نیرو تولید می کند. حداکثر گشتاور این موتور نیز برابر ۴۰۱ پوندفوت می باشد. گیربکس این خودرو از نوع ۶ سرعته اتوماتیک می باشد.
ضمن این که این خودرو به سیستم قفل دیفرانسیل نیز مجهز است که با کلیدی قابل روشن و خاموش کردن می باشد. نیرو نیز همیشه به چهارچرخ منتقل می گردد. برای متوقف شدن این خودروی غول پیکر یک دیسک ۴/۱۳ اینچی در جلو و ۱۳‎/۶ اینچی در عقب تعبیه شده است. وزن مدل ۲۰۰۸ لندکروز برابر ۳۸۵۵ کیلوگرم می باشد! و ۷۱۸ کیلوگرم نیز حداکثر ظرفیت حمل بار و مسافر آن می باشد.لندکروز جدید از لحاظ تجهیزات ایمنی بسیار غنی و پربار است به طوریکه برای این خودرو ۱۰ ایربگ در نظر گرفته شده است از تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو نیز می توان به مونیتور نمایش فشار باد لاستیک ها - سیستم کمکی پارک - سیستم ترمز ضدقفل - سیستم کنترل کششی - نیروی کمکی ترمز و سیستم کنترل پایداری نام برد.شرکت تویوتا قصد دارد از تویوتا لندکروز به طور رسمی در موتورشو سیدنی (استرالیا) پرده برداری کند.پیش بینی می شود قیمت این خودرو ۷۰۰۰ دلار بیش از مدل قبلی باشد.
● پایان سخن:
با توجه به این که این خودرو در داخل کشورمان نیز عرضه می شود در صورت عرضه این خودرو به زودی شاهد ورود آن به بازار کشور خواهیم بود. البته با توجه به افزایش قیمت ۶ میلیون تومانی آن در کشور مبداء بدیهی است که این خودرو افزایش قیمت بیشتری را در داخل تجربه خواهد کرد.