تاریخچه تویوتا

● تاریخچه شرکت تویوتا موسس شرکت تویوتا آقای ساکیچی بوده است.این کارخانه در سال ۱۹۱۸ احداث شده است.در ابتدا شرکت تویوتا کارخانه نساجی بود.در ابتدا اسم شرکت تویوتا بدین صورت …

● تاریخچه شرکت تویوتا
موسس شرکت تویوتا آقای ساکیچی بوده است.این کارخانه در سال ۱۹۱۸ احداث شده است.در ابتدا شرکت تویوتا کارخانه نساجی بود.در ابتدا اسم شرکت تویوتا بدین صورت نبوده است .در بدو تاسیس شرکت اسم کارخانه تویودا بوده که به معنی کشتزار وسیع برنج می باشد.در سال ۱۹۳۶ کیچیرو ه پسر ساکیچی موسس شرکت تویودا این کارخانه را تبدیل به یک کمپانی خودروسازی کرد .و در همان سال اولین خودروی تویوتا وارد بازار شد .
● مدلهای جدید - خودروهای غیرعادی
شرکت خودروسازی تویوتا قصد دارد مدلهای جدید خودروهای غیرعادی خود را در چندین نمایشگاه خودرو به نمایش بگذارد.به گزارش ایسنا، شرکت تویوتا در حال طراحی و ساخت خوروهایی است که از نظر شکل با نمونه‌های خودروهای موجود در بازار متفاوت است. به نظر می‌رسد شرکت تویوتا برای مقاصد تبلیغاتی این خودروها را ساخته باشد، زیرا این مدل از خودروها در محبوبیت نشان تویوتا بسیار موثر خواهند بود. مقامات تویوتا می‌گویند که این خودروها با باطری‌های لیتیومی ‌ حرکت می‌کنند. این خودروها به شکل برگی هستنند که چهار چرخ دارد و از مواد گیاهی مانند الیاف و کنف که پایه گیاهی دارند، در ساخت آنها استفاده شده است. حرکت این خودروهای برگی شکل در ابتدای حرکت به صورت عمودی‌ است و با افزایش سرعت به حالت افقی در می‌آید. شرکت تویوتا سعی می‌کند خودروهای i-foot که شبیه تخم‌مرغ و خودروی i-unit که شبیه برگ است را مدرن تر کند. شرکت تویوتا همچنین در خودروهای تخم‌مرغی شکل خود مقوله ایمنی را رعایت کرده و مد نظر قرار داده است.
● فناوری ایمنی
شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن فناوری ایمنی ابداع کرده است که به جلب حواس راننده به هنگام رانندگی در جاده کمک می‌کند. به گزارش پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس، سامانه رایانه پردازش تصویر ساخت شرکت تویوتا موتور از دوربینی که نزدیک فرمان نصب شده برای تشخیص زمانی که راننده به جلو نگاه نمی‌کند استفاده می‌نماید. این سامانه بر روی داشبورد نوری می‌تاباند و بوق می‌زند. اگر راننده بازهم واکنش نشان ندهد ترمز می‌کند. این ویژگی در نمونه‌های لوکس ‪ lexus‬تویوتا که قرار است از بهار سال آینده در ژاپن عرضه شود بکار خواهد رفت. هنوز مشخص نیست در نمونه‌های خودروهای تویوتا که به خارج از ژاپن نیز صادر می‌شود این فناوری بکار رفته است یا خیر. تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر تصادفات رانندگان زمانی رخ می‌دهد که حواس راننده متوجه رانندگی نیست.
گروه تویوتا، بزرگ‌ترین گروه تولیدکننده خودرو در ژاپن، برنامه دارد که در سال آینده ‪ ۲۰۰۶‬میلادی تولیدات خودرو خود را در جهان به سطح ‪ ۹‬میلیون و ‪ ۸۰‬هزار دستگاه رسانده و در رده نخست شرکت‌های تولیدکننده خودرو در جهان قرار بگیرد.
روزنامه «ماینیچی» روز چهارشنبه گزارش داد: این آمار مشمول کل تولیدات گروه تویوتا است، شامل شرکت‌های «تویوتا»، «دایهاتسو» و «هینو» می‌باشد.
بر پایه این گزارش در سال جاری شرکت آمریکایی جنرال موتورز با ‪۹‬ میلیون و ‪ ۸۰‬هزاردستگاه در رده نخست شرکت‌های تولیدکننده خودرو در جهان قرار دارد، اما با توجه به مشکلات مالی و تصمیم این شرکت برای بستن سه کارخانه‌اش در آمریکا، پیش بینی می‌شود، در سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی آمار تولیدی این شرکت کاهش پیدا کند.
گروه «تویوتا» همچنین برنامه دارند، در سال آینده ‪ ۲۰۰۶‬میلادی فروش خودرو در جهان را به سطح هشت میلیون و ‪ ۸۵۰‬هزار دستگاه برساند، ‪ ۹‬درصد بیشتر از سال جاری است.
دو میلیون و ‪ ۴۷۰‬هزار دستگاه از این خودروهای گروه «تویوتا» در درون ژاپن بفروش خواهد رسید.
شرکت «تویوتا» نیز به تنهایی برنامه دارد، در سال آینده میلادی هشت میلیون و ‪ ۱۱۰‬هزار دستگاه در جهان تولید کند، ‪ ۱۰‬درصد بیشتر از تولیدات سال جاری است.
حدود چهار میلیون و ‪ ۱۱۰‬هزار دستگاه از این خودروهای شرکت تویوتا در کارخانه‌های این شرکت در درون ژاپن ساخته خواهد شد.
گفتنی است، در چارچوب گروه تویوتا، شرکت تویوتا تولیدکننده خودروهای سواری، شرکت «دایهاتسو» تولیدکننده خودروهای کوچک و شرکت هینو تولیدکنندگان خودروهای سنگین چون کامیون هستند.