خورشت فسنجان

● مواد لازم : ▪ مرغ ▪ مرغابی ▪ گوشت ▪ مغز گردو ▪ پیاز ▪ رب انار ( میتوان به جای رب انار از آب انار استفاده نمائید ) ▪ شکر ▪ نمک و فلفل ▪ روغن ● طرز تهیه: مغز گردو را بعد ار پاک کردن چرخ …

● مواد لازم :
▪ مرغ
▪ مرغابی
▪ گوشت
▪ مغز گردو
▪ پیاز
▪ رب انار ( میتوان به جای رب انار از آب انار استفاده نمائید )
▪ شکر
▪ نمک و فلفل
▪ روغن
● طرز تهیه:
مغز گردو را بعد ار پاک کردن چرخ کنید و با کمی روغن تا سرخ شود این تفت دادن نباید طوری باشد که گردو بسوزد و تلخ شود.
زعفران را در کمی آب جوش حل کنید.
پیاز را ختات کرده و با روغن تفت دهید تا اینکه طلائی شود.
مرغ – مغز گردو – پیاز سرخ شده – کمی نمک و فلفل و مقداری آب زعفران و چهار تا پنج پیمانه آب را در یک ظرف مناسب ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید.
می توانید مرغ را با کمی آب زعفران جداگانه بپزید و سپس مغز گردو و پیاز سرخ شده‚ نمک و فلفل و آب را به آن اضافه نموده و حرارت دهید.
اگر از گوشت چرخ کرده می خواهید استفاده نمائید گوشت و پیاز رنده کرده و نمک را با هم مخلوط و ورز دهید و سپس به صورت قلقل های ریز در آورده و باکمی روغن تفت دهید و سپس با کمی آب زعفران‚ مغز گردو و پیاز سرخ کرده نمک و فلفل و آب را در ظرف مناسب ریخته و حرارت دهید.
بعد از کمی پخت‚ رب انار و شکر را به خورشت اضافه نمائید.
اگر در زمان پخت مرغ پخته شد ولی هنوز خورشت جا نیفتاده باشد مرغ را از خورشت جدا کرده و بگذارید که خورشت آماده شود و در پایان مرغ را به آن اضافه نمائید.
در آخر پخت بر اساس ترشی و شیرینی خورشت شکر اضافه نمائید .
خورشت در پایان پخت به روغن افتاده باشد و آب نداشته باشد در صورتی که هنوز به روغن نیفتاده باشد میتوانید در چندین مرتبه کمی آب سرد به خورشت اضافه نمائید .
اگر خورشت روی حرارت ملایم در مدت زمان بیشتری پخته شود خوش مزه تر و رنگ آن بهتر می شود .