انواع پوست

▪ پوست چرب: در دوران بلوغ و اوایل جوانی معمولاً پوست چرب است. علائم بارز چربی پوست ضخیم شدن و افزایش ترشح چربی که بیشتر در مناطق پیشانی، چانه و اطراف بینی به صورت براقی پوست ظاهر …

▪ پوست چرب: در دوران بلوغ و اوایل جوانی معمولاً پوست چرب است. علائم بارز چربی پوست ضخیم شدن و افزایش ترشح چربی که بیشتر در مناطق پیشانی، چانه و اطراف بینی به صورت براقی پوست ظاهر می گردد، می باشد. چربی پوست می تواند عاملی برای ایجاد آکنه باشد. برای پاک کردن پوستهای چرب معمولاً از انواع پاک کننده های غیر چرب مناسب، از جمله پاک کننده های حاوی مواد شوینده ، الکل یا سایر مواد قابض ، مواد کنترل کننده میزان چربی پوست ، مواد لایه بردار ملایم مانند آلفاهیدروکسی اسیدهای ضعیف ومرطوب کننده های غیر چرب مثل پنتنول استفاده می شود.
▪ پوست خشک: عموماً در سنین پس از ۴۰ سالگی با کاهش ترشحات غدد چربی، پوست خشک می شود. پوستهای خشک به شدت مستعد ایجاد چین و چروک هستند. پوسته های ریز ناشی از خشکی نیز از عوارض ناخوشایند خشکی مفرط پوست است. برای حفظ پاکیزگی این نوع پوست، بهترین روش استفاده از لوسیونهای شیرپاک کن می باشد. ضمناً همواره باید از کرمهای مرطوب کننده مختلف جهت جلوگیری از خشکی بیش از حد،‌ استفاده نمود.
▪ پوست مختلط: پوست مختلط پوستی است که در اطراف بینی، چانه و پیشانی چرب و در سایر مناطق صورت به ویژه گونه ها خشک است. مراقبت از این نوع پوست مشکلتر از سایر انواع است. بدین ترتیب که در نواحی چرب، باید از مراقبت های ویژه پوست چرب و در مناطق خشک باید از روشهای محافظت پوستهای خشک بهره جست.
▪ پوست نرمال: درصورتیکه میزان ترشح غدد چربی در حد متعادل و نرمال باشد، پوست نرمال خواهد بود. شست و شوی شبانگاهی و روزانه و همچنین استفاده از کرمهای مرطوب کنندهٔ ویژه پوست نرمال، برای حفاظت از این نوع پوست مفید است.

http://kadbaanoo.blogfa.com/post-۳۶۳.aspx