بهترین روش مصرف کراتین

اغلب یافته‌های محققان وقتی قرار است در باشگاه مورد استفاده قرار بگیرد غیرعملی است. در مورد کراتین تحقیقات بی‌شماری صورت گرفته که خیلی از آنها به ما می‌گوید افرادی‌که می‌خواهند …

اغلب یافته‌های محققان وقتی قرار است در باشگاه مورد استفاده قرار بگیرد غیرعملی است. در مورد کراتین تحقیقات بی‌شماری صورت گرفته که خیلی از آنها به ما می‌گوید افرادی‌که می‌خواهند مقادیر قابل توجهی عضله بسازند باید ابتدا به مدت ۵ الی ۷ روز، روزی ۲ گرم کراتین مصرف کنند. هم‌چنین به‌نظر می‌رسد مصرف کراتین با کربوهیدرات‌ها یا آمینواسیدها سرعت جذب آن‌را افزایش می‌دهد.
بنابر اظهارات متخصص مکمل‌های غذائی دکتر جوزآنتونیو، این یافته‌ها اندکی در دنیای واقعی متفاوت‌ترند. بله کربوهیدرات‌ها جذب کراتین را افزایش می‌دهند، اما شما باید هر هفته ۳۰۰۰ کالری اضافی دریافت کنید تا این اتفاق رخ دهد.
هم‌چنین در حالی‌که مرحله بارگیری باعث افزایش سریع کراتین در عضلات می‌شود، پس از گذشت چند هفته تفاوتی بین مصرف روزانه ۲ گرم کراتین با ۲۰ گرم (که در دوران بارگیری توصیه می‌شود) از آن وجود ندارد. مسئله را ساده کنید. چنانچه در یک‌هفته مسابقه‌ای در پیش دارید از مرحله بارگیری برای به حداکثر رساندن کراتین داخل عضلات استفاده کنید.
در غیر این‌صورت روزانه ۲ الی ۴ گرم کراتین با یک لیوان آب‌میوه غیراسیدی هر روز صبح مصرف کنید. این روش هم ارزان بوده و هم به اندازه مراحل بارگیری و سپس نگهداری مؤثر است.