غذای شب‌های عروسی

شیرین‌پلو معمولا غذایی است که برای جشن‌ها استفاده می‌شود این غذا را بر سر میز عروسی‌ها و تولدها و می‌گذارند تا مهمان‌ها کام خود را در این شادی شیرین کنند.شما هم می‌توانید در …

شیرین‌پلو معمولا غذایی است که برای جشن‌ها استفاده می‌شود این غذا را بر سر میز عروسی‌ها و تولدها و می‌گذارند تا مهمان‌ها کام خود را در این شادی شیرین کنند.شما هم می‌توانید در منزل خود این غذا را درست کنید و خانواده‌تان را به جشن ببرید.
● مواد اولیه:
▪ کره ۳۰ گرم
▪ خلال پوست پرتقال ۲۰۰ گرم
▪ خلال پسته ۱۰۰ گرم
▪ هویج خلال شده ۳۵۰ گرم
▪ زعفران یک قاشق چایخوری
▪ آب ۲۰۰ میلی‌لیتر
▪ خلال بادام ۱۰۰ گرم
▪ سینه مرغ ۷۰۰ گرم
▪ نمک یک قاشق چایخوری
▪ برنج ۴ پیمانه
▪ شکر ۲۰۰ گرم
● طرز تهیه:
کره را حرارت داده و خلال‌های هویج را ۵ دقیقه در کره تفت دهید. سپس زعفران را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر نیز تفت دهید و در آخر آب را اضافه کرده و ۱۵ دقیقه حرارت دهید. خلال‌های پوست پرتقال را به مقداری آب اضافه کرده و ۱۰ دقیقه بجوشانید. این کار را ۴ـ۳ مرتبه تکرار کنید و هر بار آب را عوض کنید. خلال‌های شیرین شده پوست پرتقال را همراه با خلال‌های پسته و بادام به هویج اضافه کنید و ۲ دقیقه تفت دهید. سپس زعفران را اضافه و خوب مخلوط کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید. کره را در ظرف دیگری آب کرده و سینه مرغ استخوان گرفته شده را در کره همراه با نمک و زعفران تفت دهید. برنج از قبل خیسانده شده را آبکش کرده و در یک قابلمه بریزید. قابلمه را با دم‌کن بپوشانید و ۳۰ دقیقه حرارت دهید. برنج و مایه شیرین پلو را در ظرف اصلی بپوشانید و ۳۰ دقیقه حرارت دهید. برنج و مایه شیرین پلو را در ظرف اصلی لایه‌لایه بکشید و در هر لایه شکر بپاشید. تکه‌های مرغ را روی برنج در ظرف اصلی قرار دهید. برنج را با مقداری از مخلوط تهیه شده تزئین کنید.