ایروان پایتخت ارمنستان

اکتبر سال ۲۰۰۵، ۲,۷۸۷ مین سالگرد تاسیس ایروان یا یروان (Yerevan) است. همه ساله در روزهای ۱۳ تا ۱۶ اکتبر حال و هوای جشن برتمام شهر حکم فرماست. همه جا کنسرت، موسیقی، رقص و نمایشهای سنتی …

اکتبر سال ۲۰۰۵، ۲,۷۸۷ مین سالگرد تاسیس ایروان یا یروان (Yerevan) است. همه ساله در روزهای ۱۳ تا ۱۶ اکتبر حال و هوای جشن برتمام شهر حکم فرماست. همه جا کنسرت، موسیقی، رقص و نمایشهای سنتی برقرار است و آتش بازیهای مفصل در شب اجرا میشود.
ایروان یک مرکز مهم صنعتی جمهوری ارمنستان به شمار میرود و نقش مهمی در پیشبرد اقتصاد ملی بر عهده دارد. پایتخت ارمنستان دارای موسسات آموزشی مختلفی در زمینه کشاورزی، دامپزشکی، پزشکی،تربیت بدنی و ورزش، هنر و نمایش است و همچنین کنسرواتوار موسیقی مشهوری دارد که به افتخار آهنگساز ارمنی، کومیتاس (Komitas)، نامیده شده است. پایتخت ارمنستان وارث فرهنگ گذشته و مرکز مهمی برای فرهنگ امروزه ارامنه به شمار میرود. اگر به ایروان میروید، در طول اقامت خود میتوانید به بازدید از موزه‌های مختلف، تماشای برنامه‌های تئاترها و سالنهای موسیقی و همچنین حضور در مسابقات جالب ورزشی داخلی و بین المللی بپردازید. ایروان مرکز علمی جمهوری نیز به شمار میرود و اکثر مراکز تحقیقاتی علمی از ۱۲۰ مرکز تحقیقاتی در سراسر ارمنستان، در ایروان قرار دارند.