لوسین و نقش آن آمینه سازنده عضله

لوسین به‌عنوان یکی از مکمل‌های بدنسازی نقش مهمی را در فرآیند تداوم رشد بازی می‌کند. لوسین در کنار والین و ایزولوسین یکی از اسیدهای آمینه زنجیره‌ای است. اسیدهای آمینه زنجیره‌ای …

لوسین به‌عنوان یکی از مکمل‌های بدنسازی نقش مهمی را در فرآیند تداوم رشد بازی می‌کند. لوسین در کنار والین و ایزولوسین یکی از اسیدهای آمینه زنجیره‌ای است. اسیدهای آمینه زنجیره‌ای به‌شکل قابل توجهی به‌وسیله عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرند به‌همین دلیل در میان اسیدهای آمینه ویژه هستند. دانشمندان ثابت کرده‌اند که اسیدهای آمینه زنجیره‌ای در حین تمرین تولید انرژی می‌کنند. همچنین منجر به توسعه سنتز پروتئین نیز می‌شوند. پژوهش‌های اخیر نشان داده لوسین بخش مهم‌تر برای سبب فرایند رشد عضله و حفظ عضلات ضمن دوران رژیم است.
اخیراً یک بررسی در مورد نقش لوسین نشان داده که لوسین و انسولین با یکدیگر کار می‌کنند و به توسعه سنتز پروتئین در عضلات می‌پردازند. علاوه بر این مسئله نشان داده شده که مصرف لوسین بعد از تمرین به تنهائی کافی است تا منجر به سنتز پروتئین شود. معذلک، اگر چه لوسین به تنهائی یک فعال‌کننده بالقوه در فرآیند رشد عضله است، اما به اسیدهای آمینه ضروری دیگر نیز به جهت ساخت پروتئین‌های عضلانی نیاز دارید. سعی کنید ۵ گرم لوسین با ۲۰ الی ۴۰ گرم پروتئین وی و ۵۰ الی ۱۰۰ گرم کربوهیدرات قبل و بعد از تمرین میل کنید.
پژوهش دیگری نیز به اهمیت لوسین در طی دوران رژیم اشاره کرده. وقتی میزان کالری‌های دریافتی کاهش می‌یابد، لوسین موجود در عضله استفاده می‌شود تا اسید آمینه آلاتین تولید شود. این اسید آمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در کبد به تولید گلوکز بپردازد. در رژیم‌های پروتئینی معمولی، پروتئین وی و کازئین (شیر)، بالاترین میزان لوسین، ۱۴% و ۱۰% را نسبت به محتوی کلی پروتئین دارا هستند.
پروتئین وی به منظور مصرف بعد از تمرین ایده‌ال است، زیرا لوسین را حتی‌المقدور به سریع‌ترین صورت به سمت عضلات حرکت می‌دهد. حتی ۱۰ الی ۱۵ گرم پروتئین وی منجر به تحریک سنتز پروتئین بدون افزایش فوق‌العاده مصرف کالریک می‌شود. پروتئین شیر و کازئین، احتمالاً برای مصرف در دیگر وعده‌های غذائی ایده‌آل خواهد بود. این پروتئین نرخ هضم را کندتر می‌کند تا رژیم گیرنده‌ها احساس سیری داشته باشند.
لوسین تأثیرات ضدکاتابولیک خود را بر روی افراد در حال رژیم اعمال می‌کند. سعی کنید روزانه ۱۰ گرم لوسین از غذا و مکمل‌ها برای بدن‌تان فراهم کنید.