سفرهای میتی‌کومان

شوگان بزرگ برای کنترل کشور بازرسانی را به سراسر ژاپن می‌فرستاد، یکی از آنها که در دنیای کارتون‌ها هم دیده شد، همین میتی‌کومان خودمان بود که ظاهراً در فاصله‌ سال‌های ۱۶۶۰ …

شوگان بزرگ برای کنترل کشور بازرسانی را به سراسر ژاپن می‌فرستاد، یکی از آنها که در دنیای کارتون‌ها هم دیده شد، همین میتی‌کومان خودمان بود که ظاهراً در فاصله‌ سال‌های ۱۶۶۰ تا ۱۶۹۰ می‌زیسته.
در این کارتون میتی‌کومان دو تا مرید داشت، «تسوکه» که تبحر زیادی در فنون رزمی داشت و «کایکو» که بیشتر نان زور بازو و هیکل تنومندش را می‌خورد. بعدها پسرکی به اسم «سگارو» و سگش «زمبه» و آن دخترک حیران که «خواهر جون» صدایش می‌کردند، به جمعشان اضافه شدند. تخصصشان شده بود مبارزه با قاچاق، آدم‌ربایی، دزدی و فاش کردن هویت واقعی حاکمان.مبارزه هم روال ثابتی داشت، بعد از بزن‌بزن‌های تسوکه و کایکو و حتی سگارو و سگش (کاراته‌بازی‌های زمبه را یادتان هست) نوبت به جذاب‌ترین لحظه داستان می‌رسید. با پخش موسیقی خاص، تسوکه علامت مخصوص را نشان می‌داد و می‌گفت: «این علامت مخصوص حاکم بزرگ است، احترام بگذارید» با اینکه می‌دانستیم آخر هر قسمت به این مراسم می‌رسد، خیلی وقت‌ها فقط برای تماشای این لحظه پای تلویزیون می‌نشستیم.