۱۷شهریور ۱۳۸۶ ــ ۸ سپتامبر ــ زیانهای مالی توفان کاترینا -افزایش بهای بنزین در آمریکا - تلویزیونهای آمریکا تنها به کاترینا پرداخته اند

هشتم سپتامبر ۲۰۰۵ در واشنگتن اعلام شد که خسارات مالی وارده از توفان دریایی کاترینا به سه ایالت جنوبی آمریکا بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است که با توجه به کسری بودجه …

هشتم سپتامبر ۲۰۰۵ در واشنگتن اعلام شد که خسارات مالی وارده از توفان دریایی کاترینا به سه ایالت جنوبی آمریکا بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است که با توجه به کسری بودجه موجود و تجاوز قروض دولت (از راه فروش اوراق قرضه به داخل و خارج) از تریلیونها، به اقتصاد کشور ضربه ای تازه می زند.
شهردار نیوارلئان هفتم سپتامبر ۲۰۰۵ به باقیمانده ساکنان شهر که برآورد شده ده تا ۱۵ هزار نفرند دستور تخلیه داده و اخطار کرده است که اگر توجه نکنند با زور تخلیه خواهند شد زیرا ماندن در خانه های ویران و پر از آب خطرناک است. برخی از این مردم می گویند که خانه های آنان را آب فرا نگرفته، احساس خطر نمی کنند و نمی خواهند خانه خود را ترک گویند و آواره دیار ناآشنا شوند و به چشم نیازمند به آنان نگاه شود.
شبکه های تلویزیونی آمریکا در ده روز گذشته (مختوم به هشتم سپتامبر ۲۰۰۵) توجه خود را از سایر اخبار برگرفته و تمامی وقتشان را به پخش اخبار توفان کاترینا و ویرانگری های آن داده اند. برای مثال مخاطبان آنها از ادامه حوادث عراق و تصرق قسمتی از شهر قائم در نزدیکی مرز سوریه توسط مخالفان بی خبر مانده و در این زمینه به سردبیران روزنامه ها نامه فرستاده اند که پی در پی چاپ می شود.
بهای بنزین در آمریکا که این بار بر اثر از کار افتادن پالایشگاههای جنوب این کشور و آسیب رسیدن به خط لوله سراسری انتقال نفت بوده است در حال افزایش است و متوسط آن هفتم سپتامبر ۲۰۰۵ به هر گالن سه دلار و پنج سنت رسیده بود.
دهها تن از فلسطینی های مسلح در نوار غزه خانه موسی عرفات پسر عموی یاسر عرفات و مسئول سابق امور انتظامی و امنیتی را مورد حمله قرار داده او را با پیژاما از خانه بیرون کشیده و کشته و پسرش را به گروگان برده اند. موسی ۶۵ ساله بود و فلسطینی ها او را متهم به سازش با اسرائیل و نیز سوء استفاده مالی کرده بودند. گفته شده است فلسطینی هایی که به خانه موسی حمله برده بودند از اعضای سابق الفتح هستند.