ماردِن MARDEN

برایْس ماردِن (نقاش آمریکائی، ۱۹۳۸). تحول هنر ماردن را می‌توان حرکتی از اکسپرسیونیسم انتزاعی به‌سوی سادگی مینی‌مالیستی در نظر گرفت، گو این‌که این تحول حاکی از بیان شخصی و …

برایْس ماردِن (نقاش آمریکائی، ۱۹۳۸). تحول هنر ماردن را می‌توان حرکتی از اکسپرسیونیسم انتزاعی به‌سوی سادگی مینی‌مالیستی در نظر گرفت، گو این‌که این تحول حاکی از بیان شخصی و تمرکز بر رنگ بوده است. نگاهی به سرمشق‌های تاریخ هنر آغاز کرد. اگر چه بر تخت بودن نقاشی انتزاعی تأکید داشت، اما با افزودن موم عسل و تربانتین به رنگ ماده مادیت و نمودِ فضائی خاصی به نقاشی‌اش می‌بخشید. در دههٔ ۱۹۷۰، نقاشی‌های چند بخشی رنگی و سلسله آثاری با عنوان ”بشارت“ پدید آورد (این سلسله آثار را مهم‌ترین هنر مذهبی در سدهٔ بیستم قلمداد کرده‌اند). از اوایل دههٔ ۱۹۸۰، تحت‌تأثیر خوشنویسی و شعر خاور دور و نیز نقاشی‌های جکسون پولاک شیوهٔ کارش را تا حدی تغییر داد. از این هنرمند دو اثر Untitled (بدون عنوان) در این نمایشگاه به تماشا گذاشته شده است.