کایروپرکتیک جدیدترین و مؤثرترین روش درمان

دیگر نگران کمردرد، پادرد و سردردها‌ی مزمن خود نباشید چون با کایروپرکتیک به راحتی درمان می‌شود. پزشکان در آینده دیگر هیچ داروئی تجویز نخواهند کرد بلکه بیماران را به مراقبت …

دیگر نگران کمردرد، پادرد و سردردها‌ی مزمن خود نباشید چون با کایروپرکتیک به راحتی درمان می‌شود. پزشکان در آینده دیگر هیچ داروئی تجویز نخواهند کرد بلکه بیماران را به مراقبت از قالب انسانی خود از طریق رعایت برنامه صحیح غذائی و طرق مختلف پیشگیری از بیماری‌ها ترغیب خواهند کرد.
● کایروپرکتیک چیست؟
کایروپرکتیک یک روش طبیعی جهت مراقبت‌های بهداشتی است که بر روی برطرف کردن علل بروز مشکلات فیزیکی بیش از علائم آن تأکید دارد. لغت کایروپرکتیک ریشهٔ یونانی دارد chiro به معنای دست و ptactic به معنای بوسیله دست انجام دادن است و در واقع علم بررسی رابطه ستون فقرات با اعصاب و بیماری‌هاست و با تنظیم ستون فقرات و بر قراری صحیح جریان عصبی، بیماری را از بین می‌برد. کایروپرکتیک بر روی اصل ساده اما مستحکمی پا برجاست و اولین با در سال ۱۸۹۵ توسط دکتر پالمر در ایالت متحده امریکا پایه ریزی شد و اولین کالج کایروپرکتیک در همان سال توسط وی تأسیس گردید. در ایران هم این رشته، در سال ۱۹۸۰ به طور رسمی توسط وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی مورد تأیید قرار گرفت. لازم به ذکر است که نخاع به وسیله ستون فقرات محافظت می‌شود و شاهراه اصلی سیستم عصبی شماست که تمامی احساسات، حرکات و فعالیت‌های کل بدن را کنترل می‌نماید و مسلماً با یک ستون فقرات فعال و طبیعی و روش زندگی سالم، بدن شما توانائی بیشتری در بهبود یافتن خواهد داشت.
● چرا ستون فقرات مهم است؟
ستون فقرات شما برای تحمل وزن و حفاظت از نخاع طراحی شده است. مهره‌ها از مغز تا انتهای کمر به یکدیگر متصل هستند و از آنجا که اعصاب نخاع بر تمام نقاط بدن تأثیر می‌گذارد به همان نسبت مشکلات ستون فقرات نیز می‌تواند در تمامی بدن مشکل ایجاد نماید.
● دیسک‌ها
دیسک‌ها موجب کاهش اصطکاک بین مهره‌ها می‌شوند و اگر به هر دلیلی متورم و یا از هم گسسته شوند بر روی اعصاب و یا نخاع فشار وارد می‌آورند و منجر به درد یا بی‌حسی در نواحی گردن، کمر، بازوها و پاها می‌شوند.
● مهره‌ها
استخوان‌های ستون فقرات (که به شکل مهره‌های روی هم قرار گرفته‌اند) ممکن است دچار انحراف شوند و همین امر به اعصاب بدن آسیب می‌رساند و منجر به کشیدگی غیر متعادل عضلات و درد شدید می‌شود.
● ماهیچه‌ها و رباط‌‌ها
ماهیچه‌های نگهدارنده و رباط‌های متصل کننده مهره‌ها، ممکن است کشیده شده و یا پاره شوند که در این صورت مهره‌ها حمایت و توانائی حرکت لازم را از دست داده و از نظر حرکتی محدود می‌شوند.
● اعصاب
اعصاب حامل پیام، می‌توانند تحریک شده، فشرده یا کشیده شوند که این عاملی است که می‌تواند موجب بروز درد، بی‌حسی و یا سوزش در کمر و یا سایر اعضاء بدن گردد.
● تنظیم ستون فقرات
کایروپرکتور بعد از این که انحراف موجود در مهره‌های شما را شناسائی کرد با فشار قابل توجهی که بوسیله دست ایجاد می‌کند مهره‌ها را به‌جای اولیه خود باز می‌گرداند. این تنظیم همزمان با کاهش فشار بر روی اعصاب، باعث ردیف شدن مجدد مهره‌ها شده و تحرک را افزایش می‌دهد و باعث کم شدن درد و خشکی و گرفتگی می‌گردد. کایروپرکتیک کمک می‌کند تا شما به اهمیت حرکت سالم، نحوه صحیح قرار گرفتن و ورزش‌های تقویتی پی ببرید. روش‌هائی از قبیل گرمای مرطوب، کیسه یخ، ماساژ و کشش ممکن است به کار گرفته شود تا باعث کاهش درد، بی‌حسی و تحریکات شده و یا به بازگشت بالانس ستون فقرات کمک کند.