۲۸ تیر ـ برخی دیگر از رویدادهای ۱۹ جولای

● ۱۸۸۰: عاریه دادن كتاب از سوی كتابخانه های عمومی به مردم عادی - هر كسی كه مراجعه كند و نام و نشانی خود را به ثبت برساند - از ۱۹ ژوئیه سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر سانفرانسیسكو آمریكا آغاز …

● ۱۸۸۰: عاریه دادن كتاب از سوی كتابخانه های عمومی به مردم عادی - هر كسی كه مراجعه كند و نام و نشانی خود را به ثبت برساند - از ۱۹ ژوئیه سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر سانفرانسیسكو آمریكا آغاز شد. یازده قرن پیش از آن كتابخانه عمومی مرو عاریه دادن كتاب را باب كرده بود، اما نه به هر كس، تنها به پژوهشگران و علماء و ادباء. در آن زمان كتابخوانی هم كار هر كس نبود.
● ۱۹۴۳: متفقین بمباران شهر رم را علی رغم قولی كه برای حفظ آثار تاریخی این شهر داده بودند آغاز كردند.
● ۱۹۷۴: رهبران كودتای نظامی قبرس در ۱۹ ژوئیه سال ۱۹۷۴ اسقف كاریوس نخستین رییس جمهوری این كشور را كه رهبر جنبش استقلال این جزیره پر حادثه بود بر كنار كردند و با این عمل بر دردسرهای كشورشان افزودند .
● ۱۸۷۰: فرانسه كه با نیرنگ بیسمارك فریب خورده بود به آلمان اعلان جنگ داد . نتیجه جنگ ، شكست فرانسه و اشغال نظامی این كشور بود.
● ۱۹۱۸: ارتشهای آلمان درطول « مارن marne » دست به عقب نشینی زدند كه سه ماه و بیست و دو روز بعد جنگ جهانی اول پایان یافت.
● ۱۹۷۹: دریادار احمد مدنی کرمانی استاندار وقت خوزستان توطئه گران این استان را یك گروه مثلث خواند و اشاره كرد كه اینان از داخل عراق و كویت تحریك می شوند و اطمینان داد كه سركوب خواهند شد.
● ۱۹۷۹: ساندینیستها پیروزی انقلاب خود را اعلام داشتند.